A legtöbb női tévé lifestyle-reality műsorokkal, telenovellákkal, romantikus sorozatokkal próbálkozik, ezekkel azonban nem tudják megkülönböztetni magukat markánsan a riválisoktól, így lesz egyre hangsúlyosabb a saját gyártás, a csak ott elérhető tartalom – amely viszont drágább, és 0,5 százalékos nézettségnél még aligha hozza be az árát.
A Sanománál a Story4 általános családi szórakoztató csatorna, női hangsúllyal, a Story5 pedig egyértelműen nőknek szól. „Utóbbi a 30–59 közti korosztályt célozza meg, és elsősorban a sorozatok kedvelőinek szól, emellett filmek és saját gyártású műsorok is szerepelnek a kínálatban” – tájékoztatta a Világgazdaságot Papp Júlia szerkesztő. Előbbi kétszázalékos, ismert csatorna, utóbbi viszont (lefedettsége miatt is) alig mérhető nézettségben.
A Chello Central Europe több női csatornával is jelen van a piacon. „Folyamatosan, minden hónapban indulnak ezeken új saját gyártású műsorok és vásárolt tartalmak is. Könnyű reklámidőt eladni, mivel a reklámozó célzottan, kis meddőszórással tudja elérni a célcsoportját a tematikus csatornákon. A főbb hirdetők köre változó, de főleg az egész családot megcélozni kívánó brandek reklámozzák termékeiket: autókat, élelmiszereket, mobiltelefonokat” – válaszolta megkeresésünkre Kiskasza Kinga PR-menedzser. Úgy látják a cégnél, hogy a TV Paprikának, a Spektrum Home-nak nincs közvetlen riválisa a tematikus tévék közt, inkább az általános szórakoztató csatornáknál egy-egy tematikus műsor jelent nekik konkurenciát: a főzőműsorok, a Vacsoracsata vagy a kertészkedős, lakberendezős produkciók. A Romanticának főleg a Story4, a Story5, a Sorozat+, a Clubnak pedig a Fem3, a Life a konkurencia.
A Chello ígérete szerint folyamatosan lesznek premierek a női (tematikus) csatornáikon, de nem a nyár a kiemelt premier időszak a televízióknál. Nézői lojalitást építhet pár ügyes akció, kiadvány, közönségtalálkozó is: a TV Paprika Magazin havonta több mint hatvanezer példányban fogy el, a Romanticára, a Spektrum Home-ra évente több alkalommal is szerveznek nyereményjátékot, promóciókat.
A TV2 üzletfejlesztési igazgatója, Megyeri András úgy véli, hogy az adó testvércsatornája, a FEM3 nézettségi szempontból beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a terv szerinti eredményeket hozta. „A televízió érdekes módon jellemzően női műfaj, a tévénézők megoszlása a hölgyek túlsúlyát mutatja. És mivel a hirdetési piac legfontosabb szereplői is az úgynevezett FMCG-cégek közül kerülnek ki, többek közt élelmiszer-ipari és háztartási, vegyipari vállalatok, nem csoda, hogy több csatorna is ezen célcsoport nézőit veszi célba. A piac telített, de a hazai kábeltelevíziós szegmens terjesztői ennek ellenére szívesen fogadták az új csatornát” – nyilatkozta.
A csatorna különben nem csak vásárolt sorozatokat kínál, van erre a tévére gyártott tartalom is, ilyen az Edina és Joshi című életmódmagazin vagy az Aktív speciális, hétvégi kiadása. A jelenlegi lefedettségük körülbelül 36 százalékos, a Digi rendszerén kívül minden jelentősebb és sok kicsi szolgáltató kínálatában jelen van, sőt a MinDig TV extra műsorkínálatában is megtalálható a FEM3, amely legfőbb riválisának a Viasat3-at és a Story4-et tartja.
A 18 és 39 éves kor közti nőket legfőbb célcsoportjának tartó Lifenetwork sem túl régi szereplő a piacon, abszolút riválisa a FEM3-nak, és nagyjából egyformán is teljesítenek nézettségben. Az Origo Zrt.-hez tartozó csatorna a televízióval ellátott háztartások közel 40 százalékában érhető el, ez nagyságrendileg másfél millió háztartást jelent. A LifeNetwork TV másfél év alatt ért el 0,5 százalék körüli eredményt. A jövőben természetesen növelni szeretnének ezen, ennek érdekében saját megrendelésre készített, hazai gyártású romantikus sorozatot indítanak a hónap végén.
A digitális átállás során újabb női tévék megjelenése várható, de át is alakulhatnak a jelenlegiek, akár főbb célcsoportot is válthatnak: így tett a korábbi években női tévének elkönyvelt Hallmark, amely nevet váltott, és Universal Channelként – nevéhez híven – általános szórakoztató csatornának definiálja magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.