BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tolongás a hölgy nézőkért

A magyar televíziós piac méretéhez képest már a sportcsatornák száma is nagy, de a napi bevásárlásokat intéző, így a hétköznapi termékek, élelmiszerek, szépségápolási cikkek reklámjaival könnyen megtalálható női nézőkért is egyre erősebb a harc.

A legtöbb női tévé lifestyle-reality műsorokkal, telenovellákkal, romantikus sorozatokkal próbálkozik, ezekkel azonban nem tudják megkülönböztetni magukat markánsan a riválisoktól, így lesz egyre hangsúlyosabb a saját gyártás, a csak ott elérhető tartalom – amely viszont drágább, és 0,5 százalékos nézettségnél még aligha hozza be az árát.

A Sanománál a Story4 általános családi szórakoztató csatorna, női hangsúllyal, a Story5 pedig egyértelműen nőknek szól. „Utóbbi a 30–59 közti korosztályt célozza meg, és elsősorban a sorozatok kedvelőinek szól, emellett filmek és saját gyártású műsorok is szerepelnek a kínálatban” – tájékoztatta a Világgazdaságot Papp Júlia szerkesztő. Előbbi kétszázalékos, ismert csatorna, utóbbi viszont (lefedettsége miatt is) alig mérhető nézettségben.

A Chello Central Europe több női csatornával is jelen van a piacon. „Folyamatosan, minden hónapban indulnak ezeken új saját gyártású műsorok és vásárolt tartalmak is. Könnyű reklámidőt eladni, mivel a reklámozó célzottan, kis meddőszórással tudja elérni a célcsoportját a tematikus csatornákon. A főbb hirdetők köre változó, de főleg az egész családot megcélozni kívánó brandek reklámozzák termékeiket: autókat, élelmiszereket, mobiltelefonokat” – válaszolta megkeresésünkre Kiskasza Kinga PR-menedzser. Úgy látják a cégnél, hogy a TV Paprikának, a Spektrum Home-nak nincs közvetlen riválisa a tematikus tévék közt, inkább az általános szórakoztató csatornáknál egy-egy tematikus műsor jelent nekik konkurenciát: a főzőműsorok, a Vacsoracsata vagy a kertészkedős, lakberendezős produkciók. A Romanticának főleg a Story4, a Story5, a Sorozat+, a Clubnak pedig a Fem3, a Life a konkurencia.

A Chello ígérete szerint folyamatosan lesznek premierek a női (tematikus) csatornáikon, de nem a nyár a kiemelt premier időszak a televízióknál. Nézői lojalitást építhet pár ügyes akció, kiadvány, közönségtalálkozó is: a TV Paprika Magazin havonta több mint hatvanezer példányban fogy el, a Romanticára, a Spektrum Home-ra évente több alkalommal is szerveznek nyereményjátékot, promóciókat.

A TV2 üzletfejlesztési igazgatója, Megyeri András úgy véli, hogy az adó testvércsatornája, a FEM3 nézettségi szempontból beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a terv szerinti eredményeket hozta. „A televízió érdekes módon jellemzően női műfaj, a tévénézők megoszlása a hölgyek túlsúlyát mutatja. És mivel a hirdetési piac legfontosabb szereplői is az úgynevezett FMCG-cégek közül kerülnek ki, többek közt élelmiszer-ipari és háztartási, vegyipari vállalatok, nem csoda, hogy több csatorna is ezen célcsoport nézőit veszi célba. A piac telített, de a hazai kábeltelevíziós szegmens terjesztői ennek ellenére szívesen fogadták az új csatornát” – nyilatkozta.

A csatorna különben nem csak vásárolt sorozatokat kínál, van erre a tévére gyártott tartalom is, ilyen az Edina és Joshi című életmódmagazin vagy az Aktív speciális, hétvégi kiadása. A jelenlegi lefedettségük körülbelül 36 százalékos, a Digi rendszerén kívül minden jelentősebb és sok kicsi szolgáltató kínálatában jelen van, sőt a MinDig TV extra műsorkínálatában is megtalálható a FEM3, amely legfőbb riválisának a Viasat3-at és a Story4-et tartja.

A 18 és 39 éves kor közti nőket legfőbb célcsoportjának tartó Lifenetwork sem túl régi szereplő a piacon, abszolút riválisa a FEM3-nak, és nagyjából egyformán is teljesítenek nézettségben. Az Origo Zrt.-hez tartozó csatorna a televízióval ellátott háztartások közel 40 százalékában érhető el, ez nagyságrendileg másfél millió háztartást jelent. A LifeNetwork TV másfél év alatt ért el 0,5 százalék körüli eredményt. A jövőben természetesen növelni szeretnének ezen, ennek érdekében saját megrendelésre készített, hazai gyártású romantikus sorozatot indítanak a hónap végén.

A digitális átállás során újabb női tévék megjelenése várható, de át is alakulhatnak a jelenlegiek, akár főbb célcsoportot is válthatnak: így tett a korábbi években női tévének elkönyvelt Hallmark, amely nevet váltott, és Universal Channelként – nevéhez híven – általános szórakoztató csatornának definiálja magát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.