BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Toyota, Nissan - "Nem tudják lemosni a sugárszennyezést"

A Toyota és a Nissan várhatóan veszteséggel zárja az első félévet és a két japán autógyár az értékesítések további csökkenésére számíthat a március 11-i földrengés utóhatásaként.

A Bloomberg számításai szerint a világelső Toyota 241 milliárd jenes veszteséget könyvelhet el a szeptember 30-val végződő első hat hónapban, míg a Nissan 48 milliárd jenes mínuszt kénytelen elkönyvelni.

A Citigroup tokiói elemzője szerint a legrosszabb esetben előfordulhat, hogy a japán autógyártók és beszállítók együttesen minden idők legnagyobb kárát szenvedik el a földrengés utóhatásaként. Norijuki Matszusima negatív véleményét jól tükrözi, hogy cége április 8-án vételről eladásra módosította a japán autóiparra vonatkozó befektetési ajánlását. A szakértő úgy véli, hogy a kitermelési gondok 2012 áprilisáig tarthatnak, a második félévben pedig elfogynak a Toyota tengerentúli készletei, így a konszern teljesítménye tovább csökkenhet. A legfrissebb közlés szerint az óriáscégnél áprilisig összesen 400 ezer autó gyártás esett ki a földrengés miatt.

"Még ha a termelés helyre is áll, az emberek továbbra is tartanak az utórengésektől és a radioaktív szennyezéstől" – fogalmazott Juki Szakurai, a Fukoku Capital Management elemzője. A Toyota várakozásai szerint novemberre vagy decemberre állhat helyre a teljes gyártókapacitás, ez azonban csökkenti majd a különbséget a világelső japán gyár és a második helyet elfoglaló General Motors között.

Sem a Toyota, sem a Nissan nem kommentálta az esetleges éves bevételcsökkenésre vonatkozó véleményeket, az azonban biztos, hogy Japán a teljes autóipar szektor eladásait tekintve 1968, a mérések kezdete óta nem rögzítettek ilyen alacsony értékesítési adatot. Áprilisban 51 százalékkal, 108 824 darabra esett vissza a hazai piacon eladott autók száma, ez 1974 óta nem látott visszaesést jelent.


 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek