A GYSEV a napokban veszi át a MÁV mindösszesen 214 kilométer hosszú dunántúli vonalát, köztük a Porpác–Szombathely szakaszt. Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója cáfolja a Népszabadságban megjelent hírt, amely a vezérigazgató asszony szerint, több ponton sem felel meg a valóságnak.
Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója cáfolja a Népszabadság július 1-jei számában megjelent híreket, amely szerint a magyar-osztrák tulajdonban lévő vasúti vállalat, a GYSEV Zrt. a Vát és Porpác közötti repülőtér megépítése mellett lobbizna.
"A GYSEV Zrt. stratégiája és üzleti terve 2010 őszén elkészült, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2011-ben el is fogadott. Ennek központi eleme, a jelenlegi közlekedéspolitikával is összeegyeztethető törekvés: amely szerint a társaság Nyugat-Magyarország meghatározó regionális személyszállítási közszolgáltatójává váljon, az üzemméretét optimalizálja. Amennyiben a vonalátvétel megvalósul, a régi és új vonalainkat folyamatosan fejleszteni fogjuk, ami a térségben a közösségi közlekedés minőségi változását eredményezi majd.
A közlekedéspolitikai és üzleti célok feltétele, hogy a vonalak átvételét követően a vonalak az Európai Uniós finanszírozású, KÖZOP források igénybevételével kerüljenek felújításra. A GYSEV Zrt. üzleti tervének elkészítésekor a szolgáltatás minőségének fejlesztésén, a folyamatos beruházásainkon, az intermodális közlekedés megvalósításán volt a hangsúly. Kína szándékairól, akkor semmilyen értesülésünk nem volt." – mondta Dávid Ilona.
Árufuvarozási érdekeltsége a GYSEV-nek, mint anyacégnek van, azonban az áruforgalom bonyolítása a 100 százalékban állami tulajdonban lévő GYSEV CARGO Zrt. feladata. A GYSEV CARGO Zrt. vasúti árufuvarozási tevékenységét folytató, jogilag önálló vasúti fuvarozó vállalat, amely 2011. január 1-jétől látja el a továbbra is integrált formában működő GYSEV Zrt. vasúti árufuvarozási és logisztikai tevékenységét.