Cégvilág

Érdekes összefüggés a Sziget fesztivál és a magyar GDP között

A Sziget fesztivál az adó- és járulékbevételek révén mintegy 3,5 milliárd forinttal járul hozzá a bruttó hazai össztermékhez. Az augusztus elejei rendezvényre hat kontinens mintegy ötven országából érkeztek vendégek az idei Szigetre, az egyik legjelentősebb európai kulturális, zenei eseményére, amelyre 385 ezren voltak kíváncsiak- mondta a Turizmus Online-nak Marinka Csaba, a rendezvény kommunikációs vezetője.

A Sziget fesztiválhoz hasonló, jelentős méretű kulturális vagy akár sportrendezvények gyakran a helyi gazdasági fejlődés hajtóerői, hozzájárulnak a növekedéséhez, a szolgáltatások bővüléséhez, és nem utolsósorban jelentős munkahelyteremtő képességgel rendelkeznek – mondta Marinka Csaba. A Sziget komoly üzleti lehetőséget biztosít számos kis- és középvállalatnak (kkv) – főként promóciós- és marketing szervezeteknek, kézműveseknek, vendéglátással vagy általános karbantartással foglalkozó cégeknek - írja az Élelmiszer Online.

A számszerűsíthető gazdasági hatások (a GDP-hez való hozzájárulás, adóbevételek, munkahelyteremtés) mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak a fesztivál, hiszen az általa generált nemzetközi kereslet növeli Budapest és Magyarország nemzetközi ismertségét, elismertségét. A sikeres rendezés komolyan hozzájárul Magyarország mint turisztikai célpont általános promóciójához.

Kiemelkedő jelentőségű a fesztivál társadalmi és kulturális hozadéka is, hiszen a Sziget egy hetében több ország, változatos kulturális közegéből érkező vendég él együtt, ami elősegíti az interkulturális kapcsolatok mélyítését – fogalmazott a kommunikációs vezető.

A Sziget Fesztivál – a KPMG tanulmánya szerint – több mint 3,5 milliárd forint pozitív GDP-hatással bír, 1,4 milliárd forint addicionális adó- és járulékbevételt eredményez, illetve több mint kétmilliárd forint munkajövedelmet generál.


Az első szigeten 46 ezer látogató volt, és akkor még nem voltak jellemzőek a külföldről érkezők. Egy évvel később már 146 ezren jöttek, és az elővételes hetijegyek 15 százaléka már külföldön kelt el. Ez a szám folyamatosan emelkedett. 1998-ban a külföldi elővételes jegyeladás fele már külföldön történt. Ma már 75-80 százalékát a jegyeknek külföldön adják el. Ugyanígy a külföldi fellépők is először a második Szigeten, az úgynevezett Eurowoodstock-on voltak. Idén már 41 ország 199 külföldi produkciója mutatkozott meg a Szigeten, a hazai produkciók mellett.

Idén 385 ezren voltak a Szigeten, ami több, mint tavaly, de picit elmarad az eddigi rekordtól. Mintegy 50 országból érkeztek látogatók, legtöbben Hollandiából, aztán Olaszország és  Franciaország következik. A Sziget a nemzetközi fesztiválpiac fősodrába tartozik, és nem csak a műfaji sokszínűség, a szolgáltatások minősége és a speciális „Sziget-feeling” az, ami kiemelkedővé teszi – olvasható az interjúban.

munka Sziget marinka csaba GDP turizmus járulék KPMG adó
Kapcsolódó cikkek