BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Érdekes összefüggés a Sziget fesztivál és a magyar GDP között

A Sziget fesztivál az adó- és járulékbevételek révén mintegy 3,5 milliárd forinttal járul hozzá a bruttó hazai össztermékhez. Az augusztus elejei rendezvényre hat kontinens mintegy ötven országából érkeztek vendégek az idei Szigetre, az egyik legjelentősebb európai kulturális, zenei eseményére, amelyre 385 ezren voltak kíváncsiak- mondta a Turizmus Online-nak Marinka Csaba, a rendezvény kommunikációs vezetője.

A Sziget fesztiválhoz hasonló, jelentős méretű kulturális vagy akár sportrendezvények gyakran a helyi gazdasági fejlődés hajtóerői, hozzájárulnak a kereskedelem növekedéséhez, a szolgáltatások bővüléséhez, és nem utolsósorban jelentős munkahelyteremtő képességgel rendelkeznek – mondta Marinka Csaba. A Sziget komoly üzleti lehetőséget biztosít számos kis- és középvállalatnak (kkv) – főként promóciós- és marketing szervezeteknek, kézműveseknek, vendéglátással vagy általános karbantartással foglalkozó cégeknek - írja az Élelmiszer Online.

A számszerűsíthető gazdasági hatások (a GDP-hez való hozzájárulás, adóbevételek, munkahelyteremtés) mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak a fesztivál, hiszen az általa generált nemzetközi kereslet növeli Budapest és Magyarország nemzetközi ismertségét, elismertségét. A sikeres rendezés komolyan hozzájárul Magyarország mint turisztikai célpont általános promóciójához.

Kiemelkedő jelentőségű a fesztivál társadalmi és kulturális hozadéka is, hiszen a Sziget egy hetében több ország, változatos kulturális közegéből érkező vendég él együtt, ami elősegíti az interkulturális kapcsolatok mélyítését – fogalmazott a kommunikációs vezető.

A Sziget Fesztivál – a KPMG tanulmánya szerint – több mint 3,5 milliárd forint pozitív GDP-hatással bír, 1,4 milliárd forint addicionális adó- és járulékbevételt eredményez, illetve több mint kétmilliárd forint munkajövedelmet generál.


Az első szigeten 46 ezer látogató volt, és akkor még nem voltak jellemzőek a külföldről érkezők. Egy évvel később már 146 ezren jöttek, és az elővételes hetijegyek 15 százaléka már külföldön kelt el. Ez a szám folyamatosan emelkedett. 1998-ban a külföldi elővételes jegyeladás fele már külföldön történt. Ma már 75-80 százalékát a jegyeknek külföldön adják el. Ugyanígy a külföldi fellépők is először a második Szigeten, az úgynevezett Eurowoodstock-on voltak. Idén már 41 ország 199 külföldi produkciója mutatkozott meg a Szigeten, a hazai produkciók mellett.

Idén 385 ezren voltak a Szigeten, ami több, mint tavaly, de picit elmarad az eddigi rekordtól. Mintegy 50 országból érkeztek látogatók, legtöbben Hollandiából, aztán Olaszország és  Franciaország következik. A Sziget a nemzetközi fesztiválpiac fősodrába tartozik, és nem csak a műfaji sokszínűség, a szolgáltatások minősége és a speciális „Sziget-feeling” az, ami kiemelkedővé teszi – olvasható az interjúban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek