Hogy áll a versengés a lapostévék piacán?
A német GfK piackutató vállalat adatai szerint a Samsung 30,7 százalékos részesedést hasított ki magának, beleértve a LED-, a folyadékkristályos (LCD-) és a plazma (PDP-) képernyős készülékeket.
A cég legnagyobb riválisa, a szintén dél-koreai LG Electronics Inc., a világ második legnagyobb tévékészülék-gyártója Európában is a második helyen áll 15,7 százalékos piaci részesedéssel. A két dél-koreai szórakoztatóelektronikai céget a japán Sony Corp. és a holland Philips Electronics követi a rangsorban.
Az LCD-képernyős tévékészülékek piacán a Samsung 31 százalékos részesedéssel vezet, a Sony 15,3 százalékos részesedéssel követi, a harmadik helyen pedig az LG áll 14,7 százalékkal. A Samsung a LED-képernyős és a 3D-s televíziók piacán is vezet 34,9 és 46,3 százalékos részesedéssel. A cég sorban a hatodik egymást követő esztendőben érdemelheti ki magának a piacvezető rangot Európában, amennyiben az év végéig megőrzi értékesítési előnyét.