Az 1500 négyzetméter körüli eladóterű Euronics Mega áruházak új fejezetet jelentenek az eddig nettó 300–700 négyzetméteres boltokkal dolgozó Euronics-Vöröskő életében, hiszen ekkora egységei még sosem voltak a hálózatnak. A Vöröskő, valamint a Bravotech Kft. által üzemeltetett 124 magyarországi Euronics üzlet 70 százaléka a 40 ezer lakosnál kevesebbet számláló településeken található. A hálózat eddig ott volt erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudtak hatékonyan működni.
Az Euronics Mega koncepció nem más, mint egy piaci lehetőség kihasználása, és nem is véletlen, hogy a budaörsi és a budakalászi áruháztól együttesen egymilliárd forintot meghaladó forgalmat vár az év végéig a Vöröskő Kft.
Ami a jövőt és a Mega koncepciót illeti, Fliszár Balázs, a társaság ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, a nagy alapterületen be tudják mutatni a teljes, több mint 44 ezer cikkelemből álló kínálati palettát, a színvonalas kiszolgálásról pedig több mint 30 fős személyzet gondoskodik áruházanként. A tapasztalatok szerint ugyanis a vásárlók igénylik, hogy hozzáértő szakemberek segítsenek az árucikkek közti választásban.
Igaz, a több alkalmazott nagyobb költségterhet jelent, de – mint Fliszár Balázs kiemelte – a Vöröskő a pénzügyi válság ellenére is folyamatosan nyereséges volt, a küszöbönálló hálózatbővítést pedig komoly modellszámítások után határozta el a vállalat.
Az Euronics üzletlánc nem először használ ki váratlan piaci lehetőséget: a válság ellenére sikeresen töltötte be az Elektro Pont hálózat csődjét követő piaci rést. Azután, hogy 2008 októberében csődbe ment a korábban 47 városban 70 üzletet működtető Elektro Pont, az Euronics azonnal felmérte, hol keletkezett ellátási vákuum, ezért újjászervezte hálózatát. Volt, ahol megtelepedtek, másutt költöztették a boltot. A Vöröskő Kft. már 2008 végén megkezdte üzlethálózatának optimalizálását: Pápán, Keszthelyen és Sopronban jobb piaci kondíciókkal költöztették új helyre az áruházakat. Sok városban ugyanis kereskedelmi szempontból elértéktelenedik a centrum, hiszen a vásárlók ott fordulnak meg nagyobb számban, ahol a közelmúltban új bevásárlóközpont, strip mall vagy hipermarket létesült. Ezért az Euronics követi a vevőket: oda költöztetik az üzletet, ahol sokan járnak.
Fliszár Balázs ugyanakkor kiemelte: nem kizárt, hogy jövőre is folytatják a hálózatbővítést, ha a piaci folyamatok lehetővé teszik, de nem a terjeszkedés a legfontosabb szempont, hanem a nyereségesség fenntartása. A hálózat nem tervezi 2000 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletek létesítését, mert azokat már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni.
A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek. A hódmezővásárhelyi Bravotech Kft.-vel közösen létrehozott Euronics Műszaki Áruházlánc 2001 áprilisában csatlakozott a 29 országban több mint 11 ezer üzlettel dolgozó Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz.
Terjeszkedik a Media Markt Saturn Holding
A kecskeméti Auchanhoz tartozó épületben ősz végére készül el a 18. magyarországi Media Markt áruház. A YouTube-on látható videón az épülő 3000 négyzetméteres egység igazgatója invitálja a munkatársakat. Július 29-ig lehetett jelentkezni az Arena bevásárlóközpontban az ugyancsak az év vége előtt nyíló Saturn áruházba. Jelenleg 17 Media Markt és négy Saturn áruház működik Magyarországon, de volt öt is: a 2008 novemberében a Fórum Bevásárlóközpontban nyílt debreceni Saturn tavaly áprilisban zárt be, miután forgalma elmaradt a várttól. A Media Markt Saturn Holding akkor egy huszárvágással a helyére költöztette egy másik bevásárlóközpontból a helyi Media Markt áruházat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.