Cégvilág

A világ szeme Magyarországon

Hatvanmillió dollár, azaz több mint 12 milliárd forint – ennyibe került volna azt a médiamegjelenést, reklámidőt megvenni, amelyet az Inside Luxury Travel című műsor generál majd Magyarország számára novembertől, amikor is elkezdik a hazánkról szóló részt vetíteni a világ 167 országában a Travel Channel utazási tévécsatornán.

 Az ötszázmillió háztartásban elérhető adón több mint negyvenszer fogják megismételni a közel ötvenperces filmet, amelyet a világhírű műsorvezető, Varun Sharma vezetésével forgattak áprilisban Magyarországon. A munkában a Magyar Turizmus (MT) Zrt., a Budapesti Turisztikai Desztinációs Menedzsment Nonprofit Kft. és a Malév is közreműködött.

A filmecske jelentőségét jól mutatja, hogy az általa generált hírérték a MT Zrt. teljes éves költségvetésének duplája. Külföldi reklámkampányokra ráadásul csupán alig néhány százmillió forintot tudott az idén költeni a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

Az MT Zrt. által a Világgazdaság számára készített háttéranyagból kiderül, hogy 2010-ben a tanulmányutakon részt vett médiamunkások által készített cikkek és tudósítások hírértéke nagyjából 2 milliárd forint volt, ezt az idén már hat hónap alatt sikerült meghaladni, több mint 2,5 milliárd forint értékű megjelenéssel.

Nemcsak az utazási és turisztikai műsorok járulhatnak hozzá hazánk népszerűsítéséhez, sőt. Egész szeptemberben a Balaton régió ad otthont egy svéd és egy norvég valóságshow forgatásának, az adásokat mindkét országban legalább 1-2 millió ember szokta nézni, annak történéseit a napi és a bulvársajtó is nyomon követi, így az a legszerényebb becslések szerint is 300 millió forint hírértéket generál majd. Egy másik svéd valóságshow, a Single Mom részeit is hazánkban vették fel, illetve egy 15 részes finn–magyar koprodukcióban készülő gasztro-reality és a szerb TV Prva kedvelt show-jának egy része is nálunk készült. De többek közt német, olasz, osztrák, orosz, ukrán, román, szlovák japán tévéműsort is forgattak az idén Magyarországon.

„A hasonló megjelenésekre, valamint a turisztikai marketingre kellene a jövőben még jobban odafigyelni” – mondta lapunknak Varun Sharma azzal kapcsolatban, hogy min kellene Magyarországnak javítania ahhoz, hogy több külföldi turista érkezzen ide. Úgy vélte, hogy a minőségi turisztikai kínálat már adott, de ezt a külföldi vendégek zöme nem ismeri. „Ismertség terén Budapestnek, illetve Magyarországnak körülbelül tíz év a hátránya Prágával szemben” – vélte.

Együttműködése

Az MT Zrt. Eurosporttal kötött stratégiai megállapodásának keretében az idén több itthon megrendezett nemzetközi sportesemény kerülhetett be az programkínálatába, s világszerte 280 millió elérést biztosított a csatornákon vetített reklámspot. A Hungaroring Sport Zrt.-s együttműködés keretében pedig a versenypálya aszfaltjára festették a „visit-hungary.com” feliratot a nagydíj idején, ez mintegy 450 millió tévénézőhöz jutott el.


luxury travel travel channel gasztro reality utazás MT Zrt
Kapcsolódó cikkek