Száznál is több vendéglő és borszaküzlet vett részt szeptember 21-én, az első idei borszerdán a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kampányban. Az akcióhoz csatlakozó éttermek ezen a napon 50, a kereskedők pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adnak minőségi magyar fehérboraik listaárából. „Pontos, összesített adatokat még nem tudok mondani a borszerdáról, de az eddigiek alapján jól sikerült az esemény. Korábban voltak olyan félelmek, hogy nem jelentkezik elegendő étterem, ám végül ez nem igazolódott” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Simon Péter. Az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója hozzátette: „szakmai vita folyt arról is, hogy a vendéglátós borfogyasztást hogyan lehetne felfuttatni. Jelenleg ugyanis a kereskedelemben és a vendéglátásban erősen túlárazottak a borok.
A bor azonban alapvetően nem drága cikk, a nemzetközi piacokon, például Németországban 1-5 euró körüli áron adnak egy palacknyi bort, ezért már jó közép, vagy akár felsőkategóriás minőséget lehet kapni. Természetes, hogy erre egyéb költségek és adók is rárakódnak, mire a fogyasztóhoz kerül. A végén azonban azt látjuk, hogy sok esetben indokolatlanul drágul meg a bor” – fejtette ki Simon. Az igazgató hozzátette: „örvendetes ugyan, hogy az elmúlt húsz évben sokkal igényesebbé váltak a fogyasztók, azonban ez, és az ezt kihasználó túlárazás már a forgalmazásnak árt. Ezt a rossz irányt megfordítandó vezettük be a Borszerdát, amelynek üzenete, hogy az éttermi borfogyasztás elérhető.”
További részletek a Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.