„Hiába jósolták évekkel ezelőtt, hogy egyre jelentősebb lesz a papírmentes gondolkodás az irodai munkákban, a jelenlegi tendenciák szerint a papír felhasználása egyre inkább nő” – mondta lapunknak a T-Systemshez tartozó KFKI Rendszerintegrációs Zrt. ICT-megoldások nyomtatóüzletágának szakértékesítési menedzsere. Sódar György arra emlékeztetett, hiába van egyre több olyan elektronikus alkalmazás, szolgáltatás, amely miatt például kevesebb iratot kell kinyomtatni, a papíralapú dokumentumok száma növekszik. A kisebb cégeknél még működhet a papírmentes világ, a nagyobbaknál kevésbé. „A cégek többsége papíron is akarja látni a számlákat, hiába van már elektronikus számlázás” – hangoztatta a szakértékesítési menedzser.
A T-Systems elemzései szerint Magyarországon a dokumentumkezelés piaca mintegy 100 milliárd forintos lehet. Ebből a hardvereszközökkel kapcsolatos rész aránya mintegy 30 milliárd forint. A nagyobb részt a dokumentumkezeléshez kapcsolódó szolgáltatások, kellékanyagok teszik ki. A cég korábban nem foglalkozott ezzel a szegmenssel, pár hónapja kezdték kiépíteni ezt a kompetenciát, és megjelenítették a portfóliójukban. Az outputmenedzsment infrastruktúra-szolgáltatásait tekintik a fő területnek a dokumentumkezelésen belül. Ezeket a szolgáltatásokat akár outsourcing konstrukcióban is nyújthatják az ügyfeleknek, főként a közép- és nagyvállatoknak és az államigazgatásnak. A jelenlegi trendek szerint egyre több cég dönt a költségek megtakarítása és a hatékonyság növelése miatt a dokumentumkezelés kiszervezése mellett. A KFKI-t magas szintű ICT-üzemeltetési kultúrája és kimagaslóan jól képzett szakembergárdája különbözteti meg az üzemeltetési szolgáltatások piacán.
Az ügyfelek általában a lehető legegyszerűbb elszámolást akarják, felhasználásarányosan, csak annyit fizetni, amennyit fogyasztottak a tényleges nyomatszám alapján. Számukra mindegy, hogy a kiszervezett szolgáltatást milyen eszközökkel valósítják meg. Nem szeretnének semmiféle alapdíjat, köteles példányszámot. A szolgáltatónak úgy kell elszámolnia, hogy abban benne legyen az eszközöknek a finanszírozása vagy bérlete, a teljes körű üzemeltetése, papírral, festék kellékanyagokkal való ellátása, a kopó, forgó alkatrészek cseréje, a szerviztámogatás biztosítása.
A kiegészítő szolgáltatások közé tartozik a monitoring, amely megvalósítható hardver- vagy felhasználói szinten is. „Adott időszakokra megnézhető, a cég melyik részlege vagy akár egyetlen alkalmazottja melyik gépen mennyit nyomtatott vagy fénymásolt” – mondta a szakértékesítési menedzser. Egy teljes körű szolgáltatásba bármikor be lehet avatkozni, lehet cserélgetni a gépeket az igények és a hatékonyság szerint.
„A KFKI egyik gyártó mellett sem kötelezte magát, így az ügyfeleknek a legjobb megoldást tudjuk megtalálni” – mondta Sódar. Egy audit során felmérik, hogy melyik technológia a legalkalmasabb az ügyfél számára, akár a már meglévő eszközök alkalmazásával is. A KFKI több céggel is leszerződhet, máshonnan szerezheti be a kis asztali nyomtatókat, míg mástól a multifunkciós gépeket a legjobb megoldást összeállítva. Több gyártóval is megállapodtak, hogy márkakereskedőjükké válnak, minden ehhez tartozó támogatással együtt. Viszont nincs megkötve a kezük, hogy csak bizonyos termékekből vagy szoftverekből lehet választani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.