BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy falba ütközött Kínában a Harley–Davidson

Komoly nehézségekbe ütközik Kínában a világ egyik leghíresebb motorgyártója, az amerikai Harley–Davidson Inc. Bár már öt éve belépett az ázsiai piacra, amelynek lakossága 2300-szorosa a „szülővárosának”, Milwaukeenak, utóbbiban mindmáig több ügyfele van a cégnek – írja a Bloomberg. Míg a hatszázezres lélekszámú városban tavaly több mint ötszáz Harley-t adtak el, addig Kínában ennek alig több mint a felét, összesen 268-at.

A lassú terjeszkedés elsősorban a szigorú kínai szabályozással magyarázható: több mint száz városban, köztük Pekingben és Sanghajban vannak érvényben olyan korlátozó előírások, amelyek tiltják a motorok használatát a magasított autópályákon és a forgalmasabb csomópontokban, csökkenteni kívánva a zajszennyezést és a bűnözést (Kuangcsouból például 2007-ben tiltották ki a motorokat, miután jelentősen megnőtt az azokkal elkövetett rablások száma.) A felhasználók életét az is megkeseríti, hogy gyakorlatilag minden városban más a szabályozás, más-más típusú útvonalakról vannak kitiltva a járművek. A motoreladásokat nehezíti a jelentős vámtétel is, emiatt akár 30 százalékkal is megnőhet egy-egy drágább modell fogyasztói ára.

A Harley–Davidson jelenleg az amerikai és a kínai kormányzatnál is lobbizik annak érdekében, hogy enyhítsék a járműveket érintő kínai szabályokat, mert szeretnék elérni eladásaik 40 százalékkal történő növelését 2016-ig – mondta a Bloombergnek Sean Jiang, a cég kínai leányvállalatának ügyvezető igazgatója. A legnagyobb amerikai motorgyártó 2005-ban nyitotta meg első irodáját az ázsiai országban, Sanghajban, az első márkakereskedés egy évre rá nyílt. Múlt év végén már hét márkakereskedése volt a cégnek, ezt szeretnék 2016-ig 28 egységre növelni.

Sean Jiang úgy véli, bármiféle befektetésük Kínában a szabályozási környezet megváltoztatásának hiányában olyan lenne, mintha légvárat építenének, ezért proaktívan kívánnak fellépni a kormányzatnál.

A Harley–Davidson ez évi eladásai a tervek szerint elérhetik a 228-235 ezer darabot, a cég teljes forgalmának 35 százalékát a nemzetközi értékesítés teszi ki. Ez az arány 2006-ban még csak 25 százalék volt, a Harley 2014-re 40 százalékra szeretné növelni a külföldi eladások részesedését. A társaság New York-i jegyzésű részvényei az idei év eddig eltelt részében 8,3 százalékkal drágultak.

A Harley–Davidson ez évi eladásai a tervek szerint elérhetik a 228-235 ezer darabot.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.