Cégvilág

16 éve mindig visszaforgatja nyereségét a magyar Tesco

Az év végéig további nyolc bolt megnyitásával számol a Szlovákiában brit Tesco kiskereskedelmi üzletlánc. A Tesco az idén eddig 10 új üzletet nyitott Szlovákiában – idézte az MTI a pozsonyi Új Szó hétfői kiadását, amely szerint a Szlovákiában 1996-ban megtelepedett brit hálózat az 1000 négyzetméternél kisebb expressz boltoktól a hipermarketeken keresztül egészen a bevásárlóközpontokig jelenleg 101 üzletet működtet, emellett 17 benzinkút és több saját logisztikai bázis tartozik a hálózathoz.

A cég ebben az évben már tíz üzletet nyitott, és 470 új munkahelyet hozott létre. Az év végéig ez a szám további 170-nel nőhet és a szlovákiai alkalmazottak száma elérheti a 9 ezret. A magyarországi Tesco-Global Áruházak Zrt. a március elsején kezdődött üzleti évben eddig egy 5000 és egy 3000 négyzetméteres áruház mellett még három kisebb üzletet nyitott, és év végéig további kettő kezdi meg a munkát. A cég az elmúlt 16 év során mindig visszaforgatta a nyereségét: a február 28-án zárt üzleti évben közel 40 milliárd forintot fordított beruházásokra, és 29 üzlet nyitása révén mintegy 1500 új munkahelyet teremtett, s összesen 53 ezer négyzetméterrel növelte az eladóterét.

Így az üzleti év végén a hálózathoz tartozó 116 hipermarket, 24 szupermarket, 34 expressz bolt és 32 kis formátumú áruház 22468 embernek adott munkát. A cég számos munkahelyet teremtett olyan térségben, ahol a foglalkoztatási mutatók rendkívül kedvezőtlenek.
A társaság a 666,5 milliárd forintos bruttó árbevétel után a kereskedelmi vállalatok közül a legmagasabb összegű, 10,7 milliárdos válságadót fizette be a költségvetésnek. Az üzletlánc a válságadóval együtt összesen 70,5 milliárd forint adót fizetett az egy évvel korábbi 61,9 milliárd után.

A fogyasztói igényeket figyelembe véve az áruházlánc kibővítette a termékkategóriák körét, így novemberi beszállítói fórumán már a zöldség- és gyümölcstermelő cégeket is várja a többi, már megszokott termékeket (csemege, hús, tejtermék, pékáru, tésztafélék, konzervek, sütési segédanyagok, bor és más szeszes italok) előállító cégek mellett.
Nemcsak a legnagyobb értékesítők, de a legnagyobb vásárlók is vagyunk Magyarországon, és az elmúlt évben 21 milliárd forint értékű magyar élelmiszerterméket exportáltunk – mondta egy sajtóbeszélgetésen Gerry Gray, a hálózat tavasszal kinevezett vezérigazgatója.

Világgazdaság - D. K.-->

válságadó Szlovákia beruházás üzlet Tesco terjeszkedés
Kapcsolódó cikkek