CAFETERIA Továbbra is jelentős, mintegy 61 százalékos azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek a következő egy évben előreláthatólag beépítik bérezési rendszerükbe a béren kívüli juttatásokat – állapítja meg a K&H Bank cégvezetők megkérdezésével készített felmérése. Ez az arány egyelőre jóval elmarad a 2008-ban tapasztalt csúcstól, amikor is a kis- és középvállalkozások vezetőinek négyötöde számolt a béren kívüli juttatások valamilyen formájával, ugyanakkor a mostani eredmény 2 százalékpontos növekedést mutat az előző negyedévesekhez képest.
A legnépszerűbb ilyen típusú juttatási forma továbbra is az étkezési hozzájárulás, amelyet a vállalkozások 43 százaléka tervez alkalmazni a következő egy évben. Ezt követi a közlekedési hozzájárulás 29 százalékkal. Ugyanakkor az üdülési csekkel továbbra is a vállalkozások 16 százaléka számol, habár október 1-jével megszűnt e juttatási forma kedvezményes adózása, és bérjövedelemként kell utána adót fizetni.
A legutóbbi megkérdezés alkalmával a kkv-vezetők 39 százaléka gondolta, hogy semmilyen béren kívüli juttatást nem ad a dolgozóinak. A cégmérettel arányosan a béren kívüli juttatások aránya is egyértelműen növekszik, hiszen míg a 100 millió forint alatti éves árbevételű vállalkozások 54 százaléka nyújt valamilyen cafeteriajuttatást, addig a kisvállalkozásoknál 67, a középvállalkozásoknál pedig 71 százalék ez az arány.
A már jelenleg is elérhető Széchenyi Pihenő kártyával kapcsolatban a kkv-vezetők részéről egyelőre kivárás figyelhető meg, hiszen csupán egy százalékuk jelezte, hogy a következő egy évben alkalmazni kívánja a legújabb cafeteriaelemet: ugyanakkor a SZÉP kártya elterjedését segítheti az a kormányzati terv, amely szerint 2012. január 1-jétől a kártya felhasználhatósága az eddigiekhez képes jelentősen kibővül. Az elmúlt negyedévhez képest fontos változást jelent az is, hogy megállt a befektetési típusú juttatások csökkenő tendenciája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.