Távközlési, pénzforgalmi és csomagküldési szolgáltatásokban erősítene elsősorban a Magyar Posta, hogy a 2013. január elsejei postapiaci liberalizációt követően sikerrel vegye fel a versenyt a többi szolgáltatóval. Többek között saját kártya kibocsátását és számlavezetési szolgáltatások nyújtását is tervezi az állami cég, valamint fontolgatja a mobiltenderen való indulást is. Már az következő hónapokban piacra léphetnek elektronizált, regisztrált e-mail és hibridlevél-szolgáltatásokkal. A csomagküldési piacon is erőteljesebben kíván megjelenni a cég, akár a piacon tevékenykedő vállalatok felvásárlásával. Egyes kormányzati elképzelések szerint jövő januártól az állami céghez kerülhet az étkezési utalványok működtetése is, de az még nem tisztázott, hogy a hidegétkezési utalvány mellett a meleget is a posta kezelhetné-e kizárólagosan.