Cégvilág

Fordulat - Kínának már megéri Európában autógyárat építeni

A jövő évben – most először – létesít autógyárat egy kínai cég az Európai Unióban- írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

"Februárban kezdi meg termelését az összeszerelő üzemünk - jelentette be Wang Shihui, a Great Wall magántulajdonú autógyár marketing igazgatója a kantoni autókiállításon. "A gyár gyakorlatilag kész" - tette hozzá. A Lowetsch város mellett lévő telephelyen szerelik majd össze a Kínában gyártott alkatrészeket, és a kész járműveket exportálják, többek között Romániába és Törökországba.

Az első évben 8000 járművet adnak el a tervek szerint, majd Észak-Európában terjeszkednek – közölte a cég. "2015-ben Svédországban és Norvégiában terjeszkedünk, a következő célpont Nagy-Britannia."  Németország az erős verseny és a magas követelmények miatt az utolsó olyan európai piac, amelyet a Great Wall meg akar célozni. De – teszik hozzá – itt is a lehető leghamarabb igyekeznek piacra lépni. Wang elmondta: a távol-keleti autógyártók tanultak az Európába irányuló során elkövetett hibákból. A Great Wall megfelel az EU-ban érvényes környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek. A hongkongi és a sanghaji tőzsdén jegyzett konszern már 100 országba exportál, köztük Oroszországba is.

A FAZ szerint a múlt hét végén a Daimler és a Porsche főnöke, Dieter Zetsche és Matthias Müller kijelentette: a kínai autógyártók hamarosan nemzetközileg versenyképessé válnak. Christoph Stark, a BMW kínai részlegének vezetője egyetért ezzel a becsléssel. Szerinte elkerülhetetlen, hogy Kína, mint a világ legnagyobb autópiaca erős saját márkákkal képviseltesse magát a világpiacon. Stark arra számít, hogy a következő évtizedben két-három kínai autógyártó is sikereket érhet el az öreg kontinensen.

 

Európa great wall autógyár kínai márka
Kapcsolódó cikkek