Cégvilág

Kiskarácsony, webkarácsony

Lassan felpörög a webáruházak forgalma, a karácsonyi ajándékokra vadászó vásárlók az idén főleg ruházati és műszaki cikkeket, könyvet, illetve játékokat keresnek.

Bármennyire is meglepő, az általános válság és a negatív üzleti hangulat ellenére akad olyan szektor az országban, amely az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is dinamikus növekedést produkál az előrejelzések szerint. A GKIeNET tavalyi mérése szerint 130 milliárd forintos forgalmat produkáló online kiskereskedelem ez évben 160 milliárdosra nőhet (ebben a biztosítási és utazási szegmens nincs benne). Sőt, akad olyan piaci szereplő, amely a vártnál kedvezőbb nyári adatok alapján még ennél is optimistább becslést közölt. Az Árukereső.hu előrejelzése szerint ugyanis akár a 170 milliárd forintot is elérheti a kosaras rendszerben értékesítő hazai webboltok idei forgalma.

Bár még közel egy hónap van karácsonyig, a látogatottsági adatok azt mutatják, már kezdi foglalkoztatni a hazai felhasználókat, hogy mit és honnan szerezzenek be a fa alá. Az Árukereső.hu felmérése szerint az idén a magyarok átlagosan 34800 forintot költenek majd karácsonyi ajándékra, ez egy ezressel több, mint tavaly. A kutatás során megkérdezettek 69 százaléka tervezi, hogy az interneten is vásárol karácsonyra. A netet a kényelem miatt választja a többség, de az is fontos szempont, hogy az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban.

Az idén a neten vásárolt legnépszerűbb ajándékok közé a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és kozmetikumok tartoznak. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig a ruhák, könyvek és gyerekjátékok beszerzését tervezik a világhálón.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

webáruház internetes áruház online karácsony
Kapcsolódó cikkek