György István a mintegy másfél órás vitában azt mondta, 50 milliárdos nagyságrendű bevétele származik a BKV-nak a jegyárakból, de 2011-ben elérték a jegy- és bérletárak azt a szintet, amelynek növelése további bevételkiesést, a bliccelés növekedését hozná. Bár az áfa két százalékkal emelkedik, és is várható, mégsem változnak viteldíjak, így egy vonaljegy továbbra is 320 forintba, egy felnőtt bérlet pedig 9.800 forintba kerül majd.
A Fővárosi Közgyűlés eldöntötte, hogy felmondja a BKV dolgozóival kötött kollektív szerződést - hangzott el Tarlós István mai sajtótájékoztatóján. A főpolgármester leszögezte: lehet sztrájkkal fenyegetőzni, de nem engedi zsarolni magát. A BKV munkatársai petíciót fogalmaztak amelyben állítják: jövőre 37 ezer forinttal csökkenne a bérük. Ennek kapcsán Tarlós István csak annyit mondott: folyosón szétosztott dokumentumok alapján nem fog tárgyalni és nem tudja, honnan származik az említett szám. A főváros vezetése és a szakszervezetek valószínűleg a jövő héten tárgyalnak majd.
Tarlós István elmondta: Kósa Lajossal tárgyalt tegnap, akitől ígéretet kapott arra, hogy az önkormányzati törvény módosítását követően is egységes marad Budapest, a több kerületet érintő döntések terén pedig továbbra is a fővárosé marad a hatáskör. A főpolgármester egyúttal elmondta, hogy javaslatot dolgoztak ki a kormány számára a fővárosi közlekedés finanszírozására. Ennek részleteit nem ismertette Tarlós, így azt sem lehet tudni, szerepel-e ebben a BKV finanszírozására fordítandó helyi Azt azonban hangsúlyozta a városvezető, hogy Budapest jelenleg egy forintot sem kap a helyi adókból a BKV fenntartására, a cél, hogy a jövőben ne évente kelljen a kormányhoz fordulnia a főpolgármesternek a BKV ügyében.