BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar Musashi-gyár rekordja

A világválság kitörését követően nagyot esett a Musashi Kft. bevétele, de az elmúlt évet már rekordforgalommal zárta a japán autóalkatrész-gyártó magyar leányvállalata.


Fennállása legjobb árbevételét érte el az elmúlt évben az Ercsiben személyautó-alkatrészeket gyártó Musashi Kft., amely ebben az évben 3,8 millió eurót fordít beruházásokra. „A 2009-ben elértnél 50 százalékkal magasabb, 60 millió eurós bevételi rekord annak köszönhető, hogy bizonyos termékek iránt jelentősen megnőtt a kereslet. Sokat jelentett többek között az Audi kínai piacnyerése, hiszen az ottani gyárakban összeszerelt kocsikhoz innen szállítják az alumínium lengőkarokat. Kínában ugyanis még nem rendelkeznek a szükséges technológiával” – mondta lapunknak Nagy András, az Ercsiben tíz év működő Musashi-gyár igazgatója.

Ekkora forgalomemelkedés azonban csak a folyamatos technológiafejlesztés révén volt elérhető. Az árbevétel ugyanis 2008-ban az előző évi 45,40 millió euróról 48,41-ra emelkedett, ám a következő évben az autóipart ért sokk miatt 40,08 millióra zuhant. Mivel a hitelválság elsősorban a kis és alsó középkategóriás autók piacát rengette meg, a Fiat 1,3 literes turbódízel motorja számára gyártott vezérműtengelyből is jelentősen kevesebbet rendelt a

Fiat lengyelországi motorgyára.

A cég másik nagy vásárlója, az Audi azonban – prémium márka lévén – nem érezte meg annyira a világgazdasági krízist, így a gömbcsuklóval ellátott alumínium lengőkarok gyártása nem esett vissza nagymértékben, s ez komoly segítséget jelentett a Musashi Hungary Ipari Kft. számára.

Amint Nagy András elmondta, a megrendelések 2008 végén és 2009-ben jelentősen estek, amit az egyéb költséghatékonysági lépések bevezetése mellett létszámcsökkentéssel és a négynapos munkahét bevezetésével kezelt a társaság. A 2007 végi foglalkoztatási csúcsról, 370 főről 250-re szűkült az alkalmazottak száma, és ez a tavalyi fellendülés idején sem változott, mivel időközben jelentősen fejlődött az üzem automatizáltsági foka. Pedig még új termékekkel és gépsorokkal is gazdagodott a cég. A Musashi Seimitsu Industry Co. ugyanis 2009-ben leállította 1986-ban alapított másik európai gyárát

Walesben, és annak a termelését is Ercsibe hozták a gépekkel együtt: emiatt emelkedett a cég saját tőkéje 24,86 millió euróról 29,13 millióra 2010-ben. A gépvásárlások révén pedig teljesen megtelt a 10 ezer négyzetméteres üzemi terület.

Ami a termelőkapacitást illeti, az alumíniumlengőkar-gyártás – három műszakban – évente 1,2 millió alkatrész előállítására képes, de a tavaly bevezetett hatnapos munkahétnek köszönhetően – a 1,5 millióra emelkedett igényt is ki tudta elégíteni. Az elmúlt évben a cég a Fiat számára 1,1 millió, a Jaguar és a Land Rover V-nyolcas motorjai számára pedig 300 ezer vezérműtengelyt készített. Ez utóbbi mennyiség 75 ezer autóra elegendő, s ezek gyártását hozták át Walesből. További érdekesség, hogy Ercsiből nem a brit márkák gyáraiba küldik a vezérműtengelyeket, hanem a Ford bridgendi egységébe, mivel a Ford maradt a Jaguar-Land Rover csoport motorellátója azután is, hogy eladta a két márkát. Ugyancsak a walesi üzem látta el korábban a Magyar Suzuki Swift és SX4 modelljeit kerékagyakkal, amelyek 2009 vége óta szintén Ercsiben készülnek. Emellett az elmúlt évben a Honda angliai gyárában közel 30 ezer Civic és Civic Type-R gépkocsit szereltek össze Musashi lengőkarokkal.

A Musashi Seimitsu Industry Co. Ltd. 2000-ben alapította ercsi leányvállalatát, amely a tömegtermelést 2002-ben kezte meg. Azóta az anyacég beruházásainak összege elérte a 60 millió eurót. Az említett Audi-megrendeléseket egy 2006-ban kezdett 8,5 millió eurós beruházássorozat tette lehetővé, tavaly pedig 1,5 millió euróból robotokat vásároltak, valamint automata ellenőrző berendezést a Suzuki-szerelősor végére. Az idén is folytatódnak a beruházások: a 3,8 millió eurós keretből 2,2 milliót tesz ki az új, a Jaguar-Land Rover csoportnak szánt termékek gyártásba állításának költsége, a többit pedig technológiafejlesztésre fordítják.

Az anyacég

Az 1938-ban alapított Musashi Seimitsu Industry Co. Ltd. autóipari konszern a Honda kiemelt beszállítója. Az elmúlt évtizedekben több gyáregységet létesített Japánban és többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Thaiföldön, Kínában, Brazíliában. A 10 országban 18 gyárral rendelkező Musashi-csoport összesen 9200 embernek ad munkát. Főbb termékei motoralkatrészek (pl. vezérműtengelyek), váltó- és differenciálalkatrészek és -egységek (fogaskerekek, fogastengelyek, differenciálművek) és futóműalkatrészek (gömbcsuklók, stabilizáló- és lengőkarok).


de az elmúlt évet már rekordforgalommal zárta a japán autóalkatrész-gyártó magyar leányvállalata.

Demeter Kálmán Az anyacég Az 1938-ban alapított Musashi Seimitsu Industry Co. Ltd. autóipari konszern a Honda kiemelt beszállítója. Az elmúlt évtizedekben több gyáregységet létesített Japánban és többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Thaiföldön, Kínában, Brazíliában. A 10 országban 18 gyárral rendelkező Musashi-csoport összesen 9200 embernek ad munkát. Főbb termékei motoralkatrészek (pl. vezérműtengelyek), váltó- és differenciálalkatrészek és -egységek (fogaskerekek, fogastengelyek, differenciálművek) és futóműalkatrészek (gömbcsuklók, stabilizáló- és lengőkarok). -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.