Cégvilág

A Microsoft megcsinálta: a Bing leelőzte a Yahoo-t

A comScore adatai szerint most először megelőzte a Microsoft keresője, a Bing a Yahoo-t a kulcsfontosságú amerikai piacon.

A cég adatai szerint a múlt hónapban a Bing és a hozzá kapcsolódó oldalak a keresések 15,1 százalékának adtak teret tavaly decemberben, míg a Yahoo csak 14,5 százalékot tudhat magáénak az Egyesült Államokban. A Bing egy hónap alatt 0,1 százalékos hátrányt dolgozott le a Yahoo-val szemben, így jelenleg a második legnépszerűbb kereső a tengerentúlon.

A Google persze messze vezeti a keresési piacot, sőt, kis javulást is fel tudott mutatni novemberről decemberre. A keresőóriás 65,4 százalékról 65,9 százalékra javította pozícióját. Ezzel a Google prezentálta a legnagyobb pozitív változást a comScore által mért öt cég közül, beleértve az AOL-t és az Askot is.

A Microsoft 2009-ben indította el a Binget, 2010 elején pedig egy jövedelem-megosztási megállapodást kötött a Yahoo-val. Az AP-nek nyilatkozó elemzők szerint az üzlet nem csak azért volt előnyös a Microsoft számára, mert ezzel a Yahoo bevételeinek egy részéhez is hozzáfért, hanem azért is, mert az óriási mennyiségű Yahoo-s keresés elemzésével a Microsoft finomíthatta a Bing keresési algoritmusát. Az üzlet megkötésekor a Yahoo még 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, míg a Bing 9 százalékról küzdötte fel magát a jelenlegi 15,1 százalékra. Ha a trend folytatódik, tovább szélesedhet a rés a két keresőmotor részesedése között, bár a Google-t még mindig szinte lehetetlen utolérni.

kereső ComScore Yahoo Microsoft Bing részesedés
Kapcsolódó cikkek