BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaforgatnak, amit csak lehet

Az év vállalkozója címet kapta a Vállalkozók és Munkaadók Országos Szövetségétől Gór József, a lajosmizsei Mizsepack Nyomdaipari Kft. ügyvezető igazgatója.

A válság ellenére jelentősen növekedett a lajosmizsei Mizsepack Nyomdaipari Kft. Az árbevétele 2011-ben meghaladta a 3 milliárd forintot, a létszáma pedig eléri a 115 főt.

„Csak addig nyújtózunk, ameddig a takarónk ér. A cégemnek nincs jelentős banki hitele. Az elmúlt húsz évben mindig csak annyit fejlesztettünk, amennyire futotta a felhalmozott tartalékainkból. Az éves eredmény kétharmadát többnyire visszaforgattuk” – vázolja a vállalkozás sikereinek okait Gór József ügyvezető igazgató, aki a társaság többségi tulajdonosa is egyben.

„Megfontoltan fejlődtünk az elmúlt két évtizedben. Sakkozó vagyok, alaposan meggondolom a sakktáblán is a lépéseimet, ez jellemző az üzleti döntéseimnél is” – teszi hozzá a cégvezető, aki fél évszázada dolgozik a nyomdaiparban. A cég, melyet 1990-ben privatizáltak, a Bács-Kiskun Megyei Nyomdaipari Vállalat lajosmizsei telephelye volt korábban. Akkor 90 millió forint volt az éves árbevétel, ezt 64 fővel érték el.

„Ma a vállalat 115 munkatársnak biztosít megélhetést, akiknek mintegy tizede diplomás szakember. A vállalatot csak kismértékben viselte meg a világgazdasági válság” – mondja Csuthi Béla termelési és kereskedelmi igazgató.

A krízis ugyanis azokat a területeket, ahová a nyomda termel, szinte alig érintette. A vállalat, mint a stabil szék, három lábon áll. Öntapadó címkéket gyárt a vegy-, a tej-, az élelmiszer-, a gyógyszeripar- és sok más szektor részére. Ebben a szegmensben a piac ötödét birtokolják. Emellett a cég piacvezető a műbél-konfekcionálás területén, ahol több mint 50 százalékos részesedéssel rendelkezik idehaza. Legnagyobb megrendelőik között szerepelnek hús- és élelmiszer-ipari cégek, termelésük 10 százaléka exportra megy. A gyártás harmadik területe a BOPP-fólia nyomtatása, e címkéket PET- palackokon helyezik el az ásványvíz- és üdítőital-szektorban dolgozó cégek. Ahhoz, hogy a piacokon erősítsék a pozícióikat, folyamatosan fejleszteni is kellett. Az elmúlt másfél évtizedben háromszor is bővítették a telephelyüket, megvásárolva az üzem szomszédságában lévő megszűnt vállalkozások területét és csarnokait, ahol új gépek beszerzésével növelték a gyártást.

„A vételnél szigorúan csak a termelés bővítése motivált bennünket – hangsúlyozza Gór József. – Nálunk nincs irodaház, a könyvelési részleget, az igazgatói szobát, a tárgyalókat egy raktárépületből gipszkartonnal választottuk le. Így volt a legolcsóbb, inkább az új technológiák beszerzésére fordítottuk az eredményeink nagyobb részét. Talán emiatt is nőhetett oly dinamikusan a termelés.”

Az éves tervet február végére állítja össze Fuchs Lívia gazdasági igazgató. Nemegyszer előfordult, hogy a cégvezető, miután áttanulmányozta az anyagot, kijavított egy fő számot, s az egészet újra kellett számolni. Az élet őt igazolta, mert a tervet hozta a vállalkozás.

A cégnek nem csak a piacon jó a híre, a munkatársak is szeretnek itt dolgozni. A fluktuáció jelentéktelen. Rengetegen állnának munkába a vállalkozásnál, de üresedés csak ritkán van. Ettől függetlenül minden egyes jelentkezővel személyesen beszélget el Gór József.

„Jó emberismerő vagyok, néhány mondat után, ránézésre látom és érzem, érdemes-e az illetőt komolyan venni, avagy sem. A jelentkezők aktája a fiókomban hever, ha kell, azonnal értesítem a legmegfelelőbbet. Nálunk nagyon fontosak a munkatársak, miattuk verseny- és fejlődőképes a cég.”

A vállalkozás dinamikus fejlődését tavaly Pegazus Díjjal is elismerték, melyet a kkv-szektor sikeres szereplői számára ítélnek oda immár négy éve.

Újabb telephelyet vásároltak

A Mizsepack Nyomdaipari Kft. 2011-ben újabb telephelyet vásárolt, melyen több százmillió forintos fejlesztést megvalósítva folyamatosan bővítik termelésüket.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.