A válság ellenére jelentősen növekedett a lajosmizsei Mizsepack Nyomdaipari Kft. Az árbevétele 2011-ben meghaladta a 3 milliárd forintot, a létszáma pedig eléri a 115 főt.
„Csak addig nyújtózunk, ameddig a takarónk ér. A cégemnek nincs jelentős banki hitele. Az elmúlt húsz évben mindig csak annyit fejlesztettünk, amennyire futotta a felhalmozott tartalékainkból. Az éves eredmény kétharmadát többnyire visszaforgattuk” – vázolja a vállalkozás sikereinek okait Gór József ügyvezető igazgató, aki a társaság többségi tulajdonosa is egyben.
„Megfontoltan fejlődtünk az elmúlt két évtizedben. Sakkozó vagyok, alaposan meggondolom a sakktáblán is a lépéseimet, ez jellemző az üzleti döntéseimnél is” – teszi hozzá a cégvezető, aki fél évszázada dolgozik a nyomdaiparban. A cég, melyet 1990-ben privatizáltak, a Bács-Kiskun Megyei Nyomdaipari Vállalat lajosmizsei telephelye volt korábban. Akkor 90 millió forint volt az éves árbevétel, ezt 64 fővel érték el.
„Ma a vállalat 115 munkatársnak biztosít megélhetést, akiknek mintegy tizede diplomás szakember. A vállalatot csak kismértékben viselte meg a világgazdasági válság” – mondja Csuthi Béla termelési és kereskedelmi igazgató.
A krízis ugyanis azokat a területeket, ahová a nyomda termel, szinte alig érintette. A vállalat, mint a stabil szék, három lábon áll. Öntapadó címkéket gyárt a vegy-, a tej-, az élelmiszer-, a gyógyszeripar- és sok más szektor részére. Ebben a szegmensben a piac ötödét birtokolják. Emellett a cég piacvezető a műbél-konfekcionálás területén, ahol több mint 50 százalékos részesedéssel rendelkezik idehaza. Legnagyobb megrendelőik között szerepelnek hús- és élelmiszer-ipari cégek, termelésük 10 százaléka exportra megy. A gyártás harmadik területe a BOPP-fólia nyomtatása, e címkéket PET- palackokon helyezik el az ásványvíz- és üdítőital-szektorban dolgozó cégek. Ahhoz, hogy a piacokon erősítsék a pozícióikat, folyamatosan fejleszteni is kellett. Az elmúlt másfél évtizedben háromszor is bővítették a telephelyüket, megvásárolva az üzem szomszédságában lévő megszűnt vállalkozások területét és csarnokait, ahol új gépek beszerzésével növelték a gyártást.
„A vételnél szigorúan csak a termelés bővítése motivált bennünket – hangsúlyozza Gór József. – Nálunk nincs irodaház, a könyvelési részleget, az igazgatói szobát, a tárgyalókat egy raktárépületből gipszkartonnal választottuk le. Így volt a legolcsóbb, inkább az új technológiák beszerzésére fordítottuk az eredményeink nagyobb részét. Talán emiatt is nőhetett oly dinamikusan a termelés.”
Az éves tervet február végére állítja össze Fuchs Lívia gazdasági igazgató. Nemegyszer előfordult, hogy a cégvezető, miután áttanulmányozta az anyagot, kijavított egy fő számot, s az egészet újra kellett számolni. Az élet őt igazolta, mert a tervet hozta a vállalkozás.
A cégnek nem csak a piacon jó a híre, a munkatársak is szeretnek itt dolgozni. A fluktuáció jelentéktelen. Rengetegen állnának munkába a vállalkozásnál, de üresedés csak ritkán van. Ettől függetlenül minden egyes jelentkezővel személyesen beszélget el Gór József.
„Jó emberismerő vagyok, néhány mondat után, ránézésre látom és érzem, érdemes-e az illetőt komolyan venni, avagy sem. A jelentkezők aktája a fiókomban hever, ha kell, azonnal értesítem a legmegfelelőbbet. Nálunk nagyon fontosak a munkatársak, miattuk verseny- és fejlődőképes a cég.”
A vállalkozás dinamikus fejlődését tavaly Pegazus Díjjal is elismerték, melyet a kkv-szektor sikeres szereplői számára ítélnek oda immár négy éve.
Újabb telephelyet vásároltak
A Mizsepack Nyomdaipari Kft. 2011-ben újabb telephelyet vásárolt, melyen több százmillió forintos fejlesztést megvalósítva folyamatosan bővítik termelésüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.