BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elstartolt a kecskeméti Mercedes

A kecskeméti Mercedes-gyár első autóinak sorozatgyártását ünnepélyesen elindították tegnap. A hivatalos megnyitón Orbán Viktor kormányfő az utóbbi idők egyik legjelentősebb hazai sikereként említette a beruházást.

Orbán Viktor, Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója együttesen nyomta meg azt a piros gombot, amely jelképesen és hivatalosan elindította a Mercedes B osztály sorozatgyártását Kecskeméten.

A 310 ezer négyzetméternyi üzemi területen működő gyár avatásán Dieter Zetsche bejelentette, hogy még az idén megkezdődik a második kecskeméti modell, egy négyajtós kupé, a CLA próbagyártása, a sorozatgyártás pedig a jővő év elején indul. Ezért a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról 3000-re növelik az év végéig. A jövőről szólva a gyár esetleges bővítésére, illetve „tükrözésére” is utalt a konszern vezére. Megemlítette azt is, hogy jó lenne, ha a magyar szabályozók lehetővé tennék, hogy az impulzusokban érkező megrendelésekre válaszul a munkaidőt a németországihoz hasonló rugalmassággal kezeljék.

Orbán Viktor ünnepi beszédében kiemelte, hogy a Daimler konszern hosszú távra tervez Magyarországon, és kutató-fejlesztő tevékenységet is szeretne idetelepíteni. A Mercedes-gyár magyar dolgozói hozzájárulnak a magyar járműipar szárnyalásához és a német–magyar gazdasági együttműködés erősítéséhez – tette hozzá. Megjegyezte azt is, hogy az autógyártás a teljes magyar gazdaság csaknem egytizedét kitevő iparág.

„A változásokat nem lehet feltartóztatni: Európának meg kell újulnia, ha meghatározó szereplő akar lenni az új világrendben” – mondta a miniszterelnök, hozzáfűzve, hogy ez a gyár utat mutathat egész Európának. Mint mondta, Európát éppen Németország és Közép-Európa tudja megmenteni. Németország gazdasági ereje és Közép-Európa növekedési tartalékai együttesen fogják felpörgetni a kontinens gazdaságát. „Mi, magyarok sohasem irigyeltünk semmit a németektől, hanem mindig szövetségesnek tekintettük őket” – mondta Orbán Viktor.

A sajtókonferencián Dieter Zetsche hangsúlyozta az új gyártóüzem jelentőségét: a gyártás kecskeméti beindításával megkezdődik a Mercedes-Benz offenzívájának második lépcsője a prémium kompaktszegmensben. A fogyasztók által hamar megkedvelt modellre, a B osztályra 100 000 megrendelést tartanak nyilván, így a rastatti és kecskeméti gyárak együttműködésének köszönhetően most már elegendő a kapacitásunk, hogy ki tudjuk elégíteni – részben új – vevőink igényeit a prémium kompaktszegmensben.

A B osztály gyártásával kapcsolatban nagyon pozitívak az első tapasztalatok – mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A nemzetközi sajtó kérdésére, miszerint a magyar bérviszonyoknak megfelelően olcsóbb lesz-e az autó, a Mercedes vezetősége úgy válaszolt: mind a kecskeméti bérszínvonal, mind a kocsi ára a piaci viszonyokhoz igazodik. A gyárigazgató kiemelte, hogy kiváló az új gyár költséghatékonysága, és azt is, hogy az építkezést jórészt magyar vállalatok végezték. Jelenleg 17 magyar beszállítója van a gyárnak.

Az új Mercedes-Benz kompakt-autó-generáció gyártásába összesen 1,4 milliárd eurót fektetett be a Daimler, ebből 800 millió eurót a kecskeméti új üzem építésébe, illetve 600 millió eurót a rastatti gyár bővítésébe.

A B osztály közös gyártása Rastattban és Kecskeméten lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitás-kihasználtságának rugalmas és optimális irányítására. A kapacitások rugalmassága jelentősen hozzájárul a két üzem gyártásának gazdaságosságához.

Demeter Kálmán-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.