A Csabai Kolbászfesztivál rendezvény egy kézilabdányi területről nőtte ki magát 15 év alatt százezres rendezvénnyé. A helyi termékre és tradícióra alapozott gasztrofesztivál az egyre fogyó Békés megyei sikertörténetek egyike. Népszerűségét növeli az is, hogy időközben a dömping mellett divatba jöttek a helyben megtermelt alapanyagokból, az ottani hagyományok alapján készülő, minőségi kistermelői élelmiszerek. „Családi hagyomány nálunk a disznótor, a kolbász szeretete, helyi vállalkozóként éveken át mint szponzor támogattam a rendezvényt. Ugyanakkor egy óriási gazdasági, üzleti lehetőséget is látok a fesztiválban, amely a hazai gasztronómiai fesztiválok között egyedülálló abban, hogy négy napon át vonz nagyszámú látogatót” – indokolta az eredendően az autókereskedésben érdekelt üzletember, miért is állt be a rendezvényszervezők táborába.
Gasztronómiai fesztiválok tekintetében egyébként is erősnek számít Békés megye. A nagy tömegeket megmozgató csabai kolbászfesztivál, a szarvasi szilvanapok, a gyulai pálinkafesztivál mellett szinte minden település szervez kisebb-nagyobb saját fesztiválokat. A helyi sajátosságokra építő rendezvényeknél pedig egyre határozottabban megfogalmazott cél az értékmegőrzés mellett a bevételtermelés és a fesztiválturisták által a helyi gazdaság élénkítése.
„Amikor megvásároltuk a Csabai Kolbászfesztivált, úgy gondoltuk, a rendezvény megszervezésére elég lesz néhány hónap. Ez nem így van, ahogy vége a fesztiválnak, már elkezdődik a következő szervezése. Emellett egész évben utaztatjuk a nevet, hiszen mint Csabai Kolbászfesztivál országos rendezvényeken, bemutatókon is megjelenünk” – ecsetelte Hégely Sándor. A rendezvény ráadásul példa arra is, hogy egy fesztivál önálló márkanévvé is válhat. Az évek során a gasztrofesztivál igazi branddé nőtte ki magát, így felvetődött, hogy saját márkás élelmiszeripari termékeket állítanak elő. Így az elképzelések szerint a Csabai Kolbászfesztivál megjelöléssel a jövőben helyben előállított kolbászon és pálinkán is találkozhatnak majd a kulináris örömök kedvelői.
Befektetésként tekint a rendezvényre
A 2011-es Csabai Kolbászfesztiválon közel százezren fordultak meg. A rendezvényre minden évben különvonatok indulnak, s nemcsak a fővárosból. A kulturális programok mellett szakmai rendezvényeknek is helyt adnak, és bemutatkozási lehetőséget kínálnak településeknek, civil szervezeteknek. „Új kezdeményezés, hogy a fesztiválon egy megyei és egy országhatáron túli magyar település lesz a díszvendég” – vázolta Hégely Sándor a fejlődési lehetőségeket. Mivel a rendezvény egyfajta befektetés is, így a siker érdekében a fesztivál folyamatosan igyekszik bővíteni vendégkörét. Prémiumszolgáltatásokkal kívánják megnyerni azokat a vállalatvezetőket, menedzsereket, akik a magas minőséget keresik. A kulturális programokban is a sokszínűség dominál, a helyi előadók mellett a populárisabb és a nemzetközi szinten számon tartott igényes előadók is fellépnek a kolbászfesztiválon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.