A konszern legújabb apróságai – a VW Up!, a SEAT Mii és a koda Citigo – azoknak készülnek, akik egy kisautóból még kisebb járműbe szeretnének átülni. A cseh márka az ötajtós változatra helyezi a hangsúlyt, számításuk szerint az eladott gépkocsik 70 százaléka kapja majd ezt a felépítményt, ennek megfelelően ezt a változatot vezethettük a nemzetközi menetpróbán.
Nagyon igyekeztek a mérnökök, hogy az utasok ne éljék meg lemondásként azt, hogy egy mindössze 3,5 méter hoszszú autóban ülnek. Ehhez azonban fontos, hogy valamelyik szép színt válasszuk, hiszen az utastérben több helyen is a puszta fém látványával szembesülünk. A metálzöld például nemcsak kívül, hanem belül is vidám hangulatot kölcsönöz a kocsinak. A második dolog, ami feltűnik, hogy középen nincs ott a megszokott szellőzőnyílás, csak a rádió felett áramlik be a levegő, irányíthatatlanul.
Ez egészen addig hatásos is lehet, amíg meg nem rendeljük a Navigon kivehető navigációt, hiszen a hatalmas képernyőjű egység pont a légáramlás útjában helyezkedik el… Apropó, légáramlás! A hátsó, kibillenthető ablakok állapotát nem árt észben tartani. A nyitott ablak a hátsó ajtó becsukásától behajtódik, azonban nem reteszelődik. Ránézésre nem látszik a különbség, ha nem vagyunk teljesen biztosak a dolgunkban, bizony újra ki kell nyitni a ajtót.
Menet közben a Citigo egészen jól palástolja apró mivoltát. Van rugózás, jó az egyenes futás, a kormány, ha nem is gokartosan közvetlen, de azért remek irányíthatóságot biztosít – szűk parkolóhelyre is könnyedén be lehet manőverezni az autót. Még tolatóradar sem nagyon kell, bár a C oszlop nagyon vastag, de a kocsi ott végződik, ahol a szélvédő. Igazán akkor érezni a kicsinységét, amikor valamiért gyorsítani kell. Az 1,0 literes háromhengereshez csatolt váltó áttételezése hosszú, ezért már városban is előfordul, hogy negyedikből vissza kell kapcsolnunk egy kisebb emelkedőn. A 60 és 75 lóerős változat között igazából csak autópályán éreztem különbséget, az erősebb motorral egy kicsit tovább bírja, de hosszú emelkedőknél ennél sem kerülhető el a visszakapcsolás.
Testvérmodellek
Hazánkban már kapható a konstrukciós alapnak tekinthető Volkswagen Up!, amelynek legegyedibb vonása a teljesen üveg csomagtérajtó. A forgalmazás a háromajtós karosszériával kezdődött, az induló ár Take up! felszereltséggel 2,6 millió forint, az ötajtós csak ősszel jön. A mikroautó SEAT Miiként is készül, de azt itthon nem forgalmazzák: egy konszern három egyforma árú és tudású autójának nincs helye egy ekkora piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.