Rekordnyereséggel zárta a 2011-es esztendőt az Európa-szerte 240 napilapot és magazint birtokló Axel Springer kiadóvállalat. A magyar piacon többek között lapunk révén is érdekelt médiacsoport tegnap közzétett gyorsjelentése szerint az elmúlt évben 3,18 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 10,1 százalékkal magasabb a 2010-esnél, míg a szektorban kiemelten kezelt eredménymutató, az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 16,2 százalékkal, 593 millió euró fölé ugrott. Nőtt a csoport adózott eredménye is: a 274,1 millió euró 5,6 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, ráadásul ha a működéshez nem köthető egyszeri tételeket kiszűrjük, ennél is nagyobb mértékű, 21 százalékos növekedést mutatnak a számok.
Bár a cég összes üzletága nyereséget termelt, forgalom szempontjából felemásan teljesítettek a divíziók. A német piacon mind a magazinok, mind a napilapok esetében az árbevétel visszaeséséről adott hírt a társaság, a határokon túl azonban a print és a digitális média üzletág is számottevően bővült. Matthias Döpfner, az Axel Springer vezérigazgatója kiemelte, hogy utóbbi különösen fontos a cég jövője szempontjából.
A fontosabb tendenciákban várhatóan a 2012-es év sem hoz számottevő változást. Ha nem romlik jelentősen a gazdasági környezet, a csoport forgalma egy számjegyű növekedést mutathat, s tovább emelkedhet az EBITDA is, köszönhetően annak, hogy a lapértékesítésből származó árbevétel visszaesését a reklámbevételek növekedése túlkompenzálhatja. A németországi érdekeltségek mellett ezúttal a külföldi napilapok és magazinok forgalma is eshet, a digitális média üzletágtól azonban továbbra is növekedést várnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.