Április 1-jétől az ország teljes területén kínál a lakossági ügyfeleinek áramot és gázt a Magyar Telekom – közölte a cég pénteken. A távközlési csoport 2010 májusában lépett be az energia-kiskereskedelmi piacra az E.ON-nal kötött stratégiai partneri megállapodás révén, hogy előfizetőit megtartsa, illetve újakat szerezzen. Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: bíznak abban, hogy a szolgáltatás földrajzi kiterjesztésének köszönhetően a cég energiaszolgáltatásainak bő ötvenezres ügyfélköre tovább bővül.
A vállalat tavaly 4,5 milliárd forintos árbevételre tett szert e forrásból szemben az egy esztendővel korábbi 0,4 milliárddal. A forgalom dinamikus bővülését jól jelzi, hogy csak az utolsó negyedévben 2,9 milliárd forint folyt be a Magyar Telekomhoz árameladásból. A társaság az idén további számottevő bővülésre számít. Legutóbbi gyorsjelentése szerint ez az új bevételi forrás lehetővé teszi számára, hogy 2012-ben szinten tartsa a magyarországi árbevételét, bár a tevékenység alacsonyabb árrése miatt a jövedelmezőség tovább csökkenhet. Sokat elárul, hogy a vállalat már a tavalyi utolsó negyedévben is az energia-kiskereskedelem hígító hatásával magyarázta az EBITDA-ráta majd 2 százalékpontos csökkenését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.