Meglepően nagy nyereséget ért el a Ryanair, Európa legnagyobb diszkont légitársasága, elsősorban a megemelt jegyáraknak köszönhetően. „A márciussal végződött üzleti évben az egyszeri tételeket leszámítva 25 százalékkal 503 millió euróra nőtt a nettó nyereség” – közölte az ír fapados társaság. A Ryanair tavalyhoz képest 5 százalékkal több, 75,8 millió utast szállított, de árbevétele 21 százalékkal 4,39 milliárd euróra nőtt a jegyek átlagárának emelkedése következtében. A társaság ugyanakkor figyelmeztet: a romló európai gazdasági helyzet és a magas üzemanyagárak miatt idén – 1999 óta először – várhatóan 20 százalékkal csökken a nyereség. „Számítások szerint 320 millió euróval nőnek az üzemanyagköltségek, és ezt nem lehet teljes mértékben érvényesíteni a jegyárakban, mert ez az utasszám erőteljes visszaeséséhez vezetne” – írta a cég éves jelentésében. A Ryanair a múlt évben 16 százalékkal emelte a jegyárakat. A menedzsment szerint a jegyárak több országban is esni fognak, így például a Magyarországból és a Nagy-Britanniából induló járatokon. Legnagyobb hazai riválisa, a Wizz Air újra két számjegyű növekedésnek örvendhetett, amely felülmúlja az európai légitársaságok 2012-es átlagát. Az elmúlt 12 hónapban több mint 12 millió utast szállítottak, ez 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.