Meglepően nagy nyereséget ért el a Ryanair, Európa legnagyobb diszkont légitársasága, elsősorban a megemelt jegyáraknak köszönhetően. „A márciussal végződött üzleti évben az egyszeri tételeket leszámítva 25 százalékkal 503 millió euróra nőtt a nettó nyereség” – közölte az ír fapados társaság. A Ryanair tavalyhoz képest 5 százalékkal több, 75,8 millió utast szállított, de árbevétele 21 százalékkal 4,39 milliárd euróra nőtt a jegyek átlagárának emelkedése következtében. A társaság ugyanakkor figyelmeztet: a romló európai gazdasági helyzet és a magas üzemanyagárak miatt idén – 1999 óta először – várhatóan 20 százalékkal csökken a nyereség. „Számítások szerint 320 millió euróval nőnek az üzemanyagköltségek, és ezt nem lehet teljes mértékben érvényesíteni a jegyárakban, mert ez az utasszám erőteljes visszaeséséhez vezetne” – írta a cég éves jelentésében. A ­Ryanair a múlt évben 16 százalékkal emelte a jegyárakat. A menedzsment szerint a jegyárak több országban is esni fognak, így például a Magyarországból és a Nagy-Britanniából induló járatokon. Legnagyobb hazai riválisa, a Wizz Air újra két számjegyű növekedésnek örvendhetett, amely felülmúlja az európai légitársaságok 2012-es átlagát. Az elmúlt 12 hónapban több mint 12 millió utast szállítottak, ez 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban.