Az első negyedév minden évben a legnehezebb időszak az ágazat számára. Idén a bulletinben vizsgált európai légitársaságok összesen 1,7 milliárdos üzemi veszteséget könyvelhettek el, ami a tavalyi első negyedévhez képest 17 százalékos romlás. A kiadvány szerint az európai légijáratok áprilisban 2,7 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos hónapjához képest, ami nagyjából 2009. áprilisának felel meg – jelenti a Turizmus Online.
A kiadvány szerint az európai légijáratok áprilisban 2,7 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos hónapjához képest, ami nagyjából 2009. áprilisának felel meg. A portugál és francia sztrájkok nagyjából 5000 járat törlését idézték elő. A charter (+3 százalék) és a diszkont (+1,2 százalék) szegmensen kívül minden más ág nagyjából 4 százalékkal teljesített rosszabban, mint a tavalyi negyedik hónapban. Előzetes adatok szerint áprilisban az összes járat 36 százalék-a késett, ami 3 százalékpontos javulás tavalyhoz képest.
A Ryanair bejelentette, hogy az idei télen is úgy tervezi, hogy 80 repülőgépet parkoltatni fog, ennek okát a folyamatosan emelkedő üzemanyagárakban, a dublini és a Stansted repülőtér magas téli díjával indokolta.
A Wizz Air Budapesten állomásoztatott gépeinek száma 3-ról 6 A320-asra bővült a Malév csődjét követően, Budapestről az idei nyáron 32 célállomásra közlekednek, a tavalyi 16-hoz képest az idei télen 22 járatot terveznek.
A Ryanair kivételével a bulletin által nyomon követett európai légitársaságok mindegyike üzemi veszteséget könyvelt el az idei első negyedévben. Érdekes ugyanakkor, hogy míg a Turkish Airlines, a Vueling, az easyjet és az Air Berlin csoport csökkenteni tudta működési veszteségét az egy évvel ezelőttihez képest, addig a nagyok: Lufthansa, Air France-KLM és az IAG (BA-Iberia) növelték a mínuszt. A Turkish például több mint 30 százalék-kal csökkentette üzemi veszteségét.