A takarítócégeknél is a szakértelem a jelszó manapság
Sokat változott a takarítóipar 1995-óta, amikor Pagonyi Zoltán megalapította első, ezzel a területtel foglalkozó cégét Szolnokon. A PAG-COM Kft. azóta foglalkoztatott már egyszerre több mint száz szakképzett munkavállalót is, miközben minden körülmények között a fejlődési lehetőségeket kereste.
– Amikor a kilencvenes évek közepén testnevelőtanárként, illetve a helyi sportélet meghatározó tagjaként úgy láttam, hogy az eredeti szakmámban nem terem számomra babér, rögtön váltottam. Belemélyedtem egy új területbe, és létrehoztam az első cégemet – vázolta takarító cége indulásának körülményeit Pagonyi Zoltán szolnoki üzletember.
A közben a jogi egyetemet is elvégző, s máig ügyvédként is praktizáló cégvezető szerint az alkalmazottak folyamatos képzése mellett az egyik legfontosabb, hogy a helyi kis- és középvállalkozók ne a nagyvállalatok értékrendje szerint gondolkodjanak.
– Érdemes mindig lépésről lépésre haladni. A cégem a példa rá, hogy racionálisan gazdálkodva, hitelek nélkül is lehet hosszú távon életképes vállalkozást működtetni – mondta Pagonyi Zoltán.
A tizenöt éve a takarítóiparban tevékenykedő vállalkozó szerint a takarítók szakmáját sokan hajlamosak lebecsülni, olyanok, akik nem tudják, milyen követelményeknek kell megfelelniük a szakmunkásoknak. Emellett azt is kiemelte, hogy sokkal több olyan, szakértők által kiírt, szakképzettséget és szakértelmet követelő pályázatokra lenne szükség a kamarák részéről, melyek elsősorban a helyi cégeket hozzák helyzetbe.
– A megbízható vállalkozásoknak kellene kicsit több esélyt adni – tette hozzá a PAG-COM Kft.-vel nemcsak Szolnok megyében, hanem a főváros környékén is rengeteg takarítói munkát vállaló cégvezető.
– Meggyőződésem: azért sikerült ezt a céget erre a szintre felépíteni, mert mindig odafigyeltünk az európai normákra, akkor is, amikor még nem is voltak kötelezőek. Mindig hosszú távon gondolkodtam, ezért sikerült a válságban is kitartani. 2008-óta ugyanis a takarítópiac is beszűkült, azonban az eddig minőségi munkákkal kitűnő, a partnerekkel korrekt kapcsolatot kiépítő cégek talpon tudtak maradni. Tegyük hozzá, hogy ha egy cég folyamatosan az új lehetőségeket keresi, figyeli a pályázatokat, és hajlandó hosszú távú, befektetésekre is, akkor a nehéz gazdasági környezet ellenére is boldogulhat.


