Sokat változott a takarítóipar 1995-óta, amikor Pagonyi Zoltán megalapította első, ezzel a területtel foglalkozó cégét Szolnokon. A PAG-COM Kft. azóta foglalkoztatott már egyszerre több mint száz szakképzett munkavállalót is, miközben minden körülmények között a fejlődési lehetőségeket kereste.
– Amikor a kilencvenes évek közepén testnevelőtanárként, illetve a helyi sportélet meghatározó tagjaként úgy láttam, hogy az eredeti szakmámban nem terem számomra babér, rögtön váltottam. Belemélyedtem egy új területbe, és létrehoztam az első cégemet – vázolta takarító cége indulásának körülményeit Pagonyi Zoltán szolnoki üzletember.
A közben a jogi egyetemet is elvégző, s máig ügyvédként is praktizáló cégvezető szerint az alkalmazottak folyamatos képzése mellett az egyik legfontosabb, hogy a helyi kis- és középvállalkozók ne a nagyvállalatok értékrendje szerint gondolkodjanak.
– Érdemes mindig lépésről lépésre haladni. A cégem a példa rá, hogy racionálisan gazdálkodva, hitelek nélkül is lehet hosszú távon életképes vállalkozást működtetni – mondta Pagonyi Zoltán.
A tizenöt éve a takarítóiparban tevékenykedő vállalkozó szerint a takarítók szakmáját sokan hajlamosak lebecsülni, olyanok, akik nem tudják, milyen követelményeknek kell megfelelniük a szakmunkásoknak. Emellett azt is kiemelte, hogy sokkal több olyan, szakértők által kiírt, szakképzettséget és szakértelmet követelő pályázatokra lenne szükség a kamarák részéről, melyek elsősorban a helyi cégeket hozzák helyzetbe.
– A megbízható vállalkozásoknak kellene kicsit több esélyt adni – tette hozzá a PAG-COM Kft.-vel nemcsak Szolnok megyében, hanem a főváros környékén is rengeteg takarítói munkát vállaló cégvezető.
– Meggyőződésem: azért sikerült ezt a céget erre a szintre felépíteni, mert mindig odafigyeltünk az európai normákra, akkor is, amikor még nem is voltak kötelezőek. Mindig hosszú távon gondolkodtam, ezért sikerült a válságban is kitartani. 2008-óta ugyanis a takarítópiac is beszűkült, azonban az eddig minőségi munkákkal kitűnő, a partnerekkel korrekt kapcsolatot kiépítő cégek talpon tudtak maradni. Tegyük hozzá, hogy ha egy cég folyamatosan az új lehetőségeket keresi, figyeli a pályázatokat, és hajlandó hosszú távú, befektetésekre is, akkor a nehéz gazdasági környezet ellenére is boldogulhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.