BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az ázsiai dömpingtől félnek az EU autógyárai - a kedvenc márkáink

Aggódnak az európai autógyártók, mert az Európai Unióban csaknem hét százalékkal kevesebb autót vettek az első fél évben, mint egy évvel korábban.

Igaz, a három EFTA-taggal (Izland, Norvégia, Svájc) együtt számított 30 európai országban összesen forgalomba került 6,896 millió személykocsi már csak 6,3 százalékkal marad el a bázistól, az összkép mégis riasztó, annak ellenére, hogy júniusban már csak 2 százalékos volt a visszaesés. Azért riasztó az összkép, mert a gyártók nem remélik a tendencia megfordulását, másrészt erősen jönnek föl az ázsiai márkák. 

Amíg az elmúlt hónapban a Fiat, a Ford, az Opel és a Peugeot több mint tíz százalékos piacvesztést volt kénytelen elkönyvelni, addig az említettek esésének megfelelő, vagy esetenként nagyobb arányban nőtt a Toyota, Hyundai, a Kia és a Honda forgalma. A Nissané pedig megközelítette a 10 százalékos bővülést. Igaz, a felsoroltak közül csak a Nissan érte el júniusban a 40 ezer darabos eladási szintet, a tendenciát azonban ijesztőnek tartják az európai márkák – különösen azok, mint például az Opel és a Peugeot-Citroen – amelyek nehéz pénzügyi helyzetben vannak.

Ráadásul amíg a német és a brit piac 3, illetve 3,5 százalékkal bővült júniusban, addig a spanyol 12-vel, az olasz pedig több mint 24 százalékkal szűkült. Még szerencse, hogy az öt legnagyobb piac közé tartozó Franciaországban az eladások csak 0,6 százalékkal lettek kisebbek a tavalyi júniusnál, ami azért nem egy megrázó süllyedés.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek