Az ázsiai dömpingtől félnek az EU autógyárai - a kedvenc márkáink
Igaz, a három EFTA-taggal (Izland, Norvégia, Svájc) együtt számított 30 európai országban összesen forgalomba került 6,896 millió személykocsi már csak 6,3 százalékkal marad el a bázistól, az összkép mégis riasztó, annak ellenére, hogy júniusban már csak 2 százalékos volt a visszaesés. Azért riasztó az összkép, mert a gyártók nem remélik a tendencia megfordulását, másrészt erősen jönnek föl az ázsiai márkák.
Amíg az elmúlt hónapban a Fiat, a Ford, az Opel és a Peugeot több mint tíz százalékos piacvesztést volt kénytelen elkönyvelni, addig az említettek esésének megfelelő, vagy esetenként nagyobb arányban nőtt a Toyota, Hyundai, a Kia és a Honda forgalma. A Nissané pedig megközelítette a 10 százalékos bővülést. Igaz, a felsoroltak közül csak a Nissan érte el júniusban a 40 ezer darabos eladási szintet, a tendenciát azonban ijesztőnek tartják az európai márkák – különösen azok, mint például az Opel és a Peugeot-Citroen – amelyek nehéz pénzügyi helyzetben vannak.
Ráadásul amíg a német és a brit piac 3, illetve 3,5 százalékkal bővült júniusban, addig a spanyol 12-vel, az olasz pedig több mint 24 százalékkal szűkült. Még szerencse, hogy az öt legnagyobb piac közé tartozó Franciaországban az eladások csak 0,6 százalékkal lettek kisebbek a tavalyi júniusnál, ami azért nem egy megrázó süllyedés.


