Cégvilág

Belátta a Microsoft: haszontalan volt a legnagyobb netes felvásárlása

Meglepetésként érte a piacot, hogy a Microsoft bejelentette: 6,2 milliárd dolláros veszteséget kell leírnia egy öt évvel ezelőtt megvásárolt online reklámügynökség miatt.

Az aQuantive 2007-es felvásárlását szinte már el is felejtették a befektetők, a Microsoft viszont most emlékeztetett rá mindenkit azzal, hogy bejelentette: 6,2 milliárd dollárt kell leírnia az ügynökség miatt. A Reuters szerint Redmond ezzel beismerte, hogy a cég, amelynek megszerzéséhez valaha nagy reményeket fűztek, gyakorlatilag haszontalanná vált, mi több, egy teljes negyedév profitját nullázta le.

A Microsoft 2007-ben az addigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre, amikor megszerezte a keresési reklámokra specializálódott aQuantive-ot azért, hogy felvegye a versenyt a Google-lal. A bevásárlást csak a Skype megszerzése múlta felül; a Microsoft tavaly 8,5 milliárd dollárt adott az IM szoftver kifejlesztőjéért. A mostani hír ugyan meglepte, de nem sokkolta a piacot, a Microsoft árfolyama mindössze 28 centtel esett vissza a bejelentést követően. Az már inkább aggaszthatja a befektetőket, hogy a vállalat egyúttal közölte: az online szolgáltatási szektor a korábbi várakozásoknál gyengébben teljesít. Más kérdés, hogy nem tudni, ez pontosan mit jelenthet, mivel a Microsoft nem tesz közzé előrejelzéseket a pénzügyi teljesítményéről.

Az viszont biztos, hogy az elmúlt három évben az online üzletág 5 milliárd dollárba került a Microsoftnak és a Bing keresőbe fektetett óriási energia negyedévente mintegy 500 millió dolláros veszteséget okoz. A Bing 2009-es bevezetése előtt a Microsoft az amerikai keresési piac mindössze 8 százalékát tudhatta magáénak és bár a Bing azóta 15 százalékra javította ezt az arányt, ez főként a Yahoo rovására valósult meg, a cég 20-ról 13 százalékra esett vissza. Eközben a legnagyobb rivális Google a 2009-es 65-ről 67 százalékra emelte részesedését.

kereső profit veszteség Microsoft Bing részesedés keresés
Kapcsolódó cikkek