BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Belátta a Microsoft: haszontalan volt a legnagyobb netes felvásárlása

Meglepetésként érte a piacot, hogy a Microsoft bejelentette: 6,2 milliárd dolláros veszteséget kell leírnia egy öt évvel ezelőtt megvásárolt online reklámügynökség miatt.

Az aQuantive 2007-es felvásárlását szinte már el is felejtették a befektetők, a Microsoft viszont most emlékeztetett rá mindenkit azzal, hogy bejelentette: 6,2 milliárd dollárt kell leírnia az ügynökség miatt. A Reuters szerint Redmond ezzel beismerte, hogy a cég, amelynek megszerzéséhez valaha nagy reményeket fűztek, gyakorlatilag haszontalanná vált, mi több, egy teljes negyedév profitját nullázta le.

A Microsoft 2007-ben az addigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre, amikor megszerezte a keresési reklámokra specializálódott aQuantive-ot azért, hogy felvegye a versenyt a Google-lal. A bevásárlást csak a Skype megszerzése múlta felül; a Microsoft tavaly 8,5 milliárd dollárt adott az IM szoftver kifejlesztőjéért. A mostani hír ugyan meglepte, de nem sokkolta a piacot, a Microsoft árfolyama mindössze 28 centtel esett vissza a bejelentést követően. Az már inkább aggaszthatja a befektetőket, hogy a vállalat egyúttal közölte: az online szolgáltatási szektor a korábbi várakozásoknál gyengébben teljesít. Más kérdés, hogy nem tudni, ez pontosan mit jelenthet, mivel a Microsoft nem tesz közzé előrejelzéseket a pénzügyi teljesítményéről.

Az viszont biztos, hogy az elmúlt három évben az online üzletág 5 milliárd dollárba került a Microsoftnak és a Bing keresőbe fektetett óriási energia negyedévente mintegy 500 millió dolláros veszteséget okoz. A Bing 2009-es bevezetése előtt a Microsoft az amerikai keresési piac mindössze 8 százalékát tudhatta magáénak és bár a Bing azóta 15 százalékra javította ezt az arányt, ez főként a Yahoo rovására valósult meg, a cég 20-ról 13 százalékra esett vissza. Eközben a legnagyobb rivális Google a 2009-es 65-ről 67 százalékra emelte részesedését.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek