BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ezeket a söröket és jégkrémeket szeretjük

Rekord mennyiségű sör és jégkrém fogy mostanában a boltokban. Új ízekkel és csomagolással próbálják magukhoz csábítani a fogyasztókat a gyártók.

Többszörösére nőtt a hideg italok és a pálcás jégkrémek forgalma a hőség miatt. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg, továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle. A jégkrémeknél szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet.


„A hazai piacon nagyjából 15 százalékkal nőtt az értékesítés az év első 5 hónapjában. Az elmúlt hetek magas hőmérsékleteinek köszönhetően 30-40 százalékos emelkedést tapasztalunk. A nyári szezonra egyébként már az előző év szeptemberében elkezdünk készülni, ami a portfólió és az árazás kialakítását, valamint a láthatósági anyagok tervezését és kivitelezését jelenti” – mondta Gyenes András, az Unilever ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a veszprémi gyár ugyanakkor – változó mennyiségű gyártósorral – egész évben folyamatosan termel. A fogyasztás tekintetében a nyári szezonban hozzávetőleg 8,5 millió liter jégkrémet értékesítenek a piacon. Gyenes András szerint a hazai piaci igényekről elmondható, hogy a multipack kiszerelések egyre népszerűbbek, a jól bevált pálcikás, családi és gombócós kiszerelések mellett. A veszprémi gyár termelőkapacitása mintegy 75 millió liter, melyet 2015-re 90 millió literre kívánnak növelni.

Az utóbbi időszakban számos sörféle került a boltok polcaira. A Dreher, a Heineken és a Borsodi is nagyon sokféle ízesített sörrel rukkolt ki, de csak a szezon végén derül ki, melyik lett a fogyasztók kedvence. „A sör erősen szezonális termék, a három nyári hónapban a teljes éves volumen 1/3-a fogy el. Az időjárás, illetve a hőmérséklet változása jelentősen befolyásolja az értékesített volumen alakulását, hiszen a melegben olyanok is sörrel oltják a szomjukat, akik máskor kevésbé fogyasztják.

Az utóbbi napokban, hetekben érezhetően megnőtt a forgalom, bár pontos mennyiségeket nem látunk, hiszen a kereskedelmi partnereink raktárkészlete folyamatosan változik” – mondta Sükösd Zsuzsa, Borsodi Sörgyár vállalati kapcsolatok igazgatója. Szerinte egyértelműen látszik, hogy az ízesített, alacsony alkoholtartalmú sörök kategóriája szépen fejlődik, egyre nagyobb teret hódit a hazai piacon. A Borsodi Friss termékcsalád új taggal bővült, nemrég került a boltokba a Borsodi Friss Citrom ZERO, amely megtartotta alacsony alkoholtartalmát, viszont nem tartalmaz hozzáadott cukrot.

Kovács Sándor Lóránt, Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója elmondta: az ízesített sörök kategóriája tavaly és idén is lényegesen megnövekedett, és bár a kategória csak kisebbik részben sör – ezek a sörkeverékek háromötöd részben nem sörből készülnek –, mára akkora lett, hogy megkerülhetetlen a Dreher Sörgyárak részvétele benne. A kutatások azt mutatják, hogy Magyarországon a következő években még növekedhet ez a kategória. Ugyanis bár az ízesített sörök robbanásszerű fejlődést értek el, a sörpiacon a mennyiség kisebb részét, mintegy öt százalékot ér el az arányuk.

Négy új, ízesített sör bevezetésével kezdte az esztendőt a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. is, mert a magasabb árfekvésű termékeknél megtorpanást tapasztaltak, amit az új divat kompenzál. Kiss Éva kommunikációs igazgatója elmondta: jelenleg az ízesített sörök termékpalettája a fő innovációs irányvonal a sörpiacon. Olyan konkurenseink is beszállnak ebbe a szegmensbe, amelyek korábban határozottan elzárkóztak ettől a termékcsoporttól.

Inkább a nőknek ízlik

A Pécsi Sörfőzde – az elmúlt évekhez hasonlóan – idén is a fogyasztók ízléséhez közel álló, a versenytársak kínálatában nem szereplő ízekkel bővíti kínálatát. A Pécsi Radler Meggy tavalyi bevezetése után, ebben az esztendőben a Szeder és a Málna ízekkel bővül a márka választéka. Úgy látják a cégnél: ugyan az ízesített sörök értékesítése folyamatosan növekszik, de ettől még összességében a hagyományos sörök képviselik a mennyiség döntő részét. Kutatásaik szerint az ízesített sörök fogyasztói csoportjában sokkal több a nő, akik az újdonságukra való fogékonyságuk miatt előszeretettel próbálnak ki új termékeket, ízeket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek