Óriási Peugeot-elbocsátás
A francia kormány kritizálta, Marisol Touraine szociális miniszter pedig egyenesen elfogadhatatlannak tartotta a konszern terveit, emlékeztetve arra, hogy a PSA az elmúlt években összesen 4 milliárd eurós állami támogatásban részesült.
Tavaly novemberben még csak hatezres elbocsátást tervezett a Peugeot-Citroen, ám az előzetes adatok szerint Franciaország legnagyobb autógyártójának működési vesztesége az első félévben 700 millió euró körül volt.
A 39 éve nyitott Aulnay-ban lévő 3000 fős üzem tavaly 136 ezer Citroen C3 autót bocsátott ki. Ezt a termelést átviszik a Párizstól nyugatra lévő Poissyba, ahol a Peugeot 208 gyártása folyik. Rennes-ben pedig, ahol a Citroen C5, C6 és a Peugeot 508 modellek készülnek, az 5600 állásból 1400 szűnik meg, ugyanakkor más, nem a termelési területeken összesen 3600 embert bocsát el a csoport.
A társaság csütörtöki közlése szerint az euróövezeti válság elmélyülése késztette a cégvezetést az átszervezésre, miután a válság leginkább a cég fő piacait, Franciaországot, Spanyolországot és Olaszországot érinti. Olaszországban 21 százalékot meghaladó mértékű volt a csökkenés, és 13,3 százalékos visszaesést regisztráltak a márkakereskedők Franciaországban, 10,6 százalékost pedig Spanyolországban. Németországban és Nagy-Britanniában viszont 0,6 illetve 1,4 százalékkal nőttek az eladások.
Európában – ahol a személyautó forgalom 6,7, a kishaszonjárműveké pedig 11,8 százalékkal csökkent – 14 százalékkal esett vissza a PSA csoport értékesítése. A 994 ezer autó forgalomba helyezése csupán 12,9 százalékos piaci részesedésre volt elegendő, ami éppen egy százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi szintnél. A PSA Peugeot Citroen 1,62 millió személygépkocsit és kisteherautót adott el az első félévben a világpiacon, 13 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az alkatrész értékesítés forgalma pedig 31 százalékkal zuhant.


