Az Mfor a 24/7 Wall St. internetes portál alapján ismerteti a tavaly legnagyobb értékvesztést elszenvedett márkákat.

Az elektronika szektorban működő Blackberry 3,9 milliárd dolláros márkaértéke 39 százalékos éves csökkenés eredménye, a jövedelme pedig 25 százalékkal esett. A márka hanyatláshoz egyértelműen a Google androidos telefonjai és az iPhone térnyerése vezetett.

A Goldman Sachs, mint márka egy év alatt 16 százalékot veszített az értékéből, így jelenleg 7,6 milliárd dolláros márkaértékkel bír. Egy év alatt a cég bevétele 23 százalékkal esett. A pénzügyi szektorban működő cég, mint márka hatalmas pofont kapott a válság után.

Nokia az okostelefon piacán folytatott versenyben jelentősen lemaradt, így nem annyira meglepő, hogy a harmadik legnagyobb értékcsökkenést realizálta az eltelt egy évben: 16 százalékkal mérséklődött a márkaérték és 20,5 százalékos bevételcsökkenést realizált. Így már a márka értéke 21 milliárd dollár.

Az elsősorban pezsgőiről ismertté vált francia Möet & Chandon  luxusmárka egy év alatt 13 százalékot veszített értékéből, így 3,8 milliárd dollárra taksálják azt több mint 500 millió dolláros esést követően. A bevételek egyébként 22,4 százalékot csökkentek az eltelt egy év során.

A Yahoo! mint márka egy éves 13 százalékos értékcsökkenés után 3,9 milliárd dollárt ér, ezzel párhuzamosan pedig a bevételei is 10,6 százalékkal estek vissza. Az elmúlt néhány év egyébként meglehetősen gyengén alakult a cég számára, hiszen az internetes hirdetési piaci részesedéséből jelentősen vesztett.