BUX 42,778
+2.08%
BUMIX 3,978.99
+0.47%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,770
+1.80%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.76%
+0.85%
0.00%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
+0.37%
+0.62%
-0.46%
-0.10%
+5.88%
-0.49%
0.00%
+4.13%
OTT1 149.2
0.00%
+3.55%
MOL 2,882
+1.69%
0.00%
ALTEO 2,400
+0.42%
0.00%
+2.82%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.81%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
0.00%
-0.38%
0.00%
+0.31%
+7.14%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,740
+1.08%
+5.91%
NAP 1,216
-0.82%
+22.22%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Olcsóbb lehet a buszközlekedés Németországban

A németországi távolsági buszközlekedés liberalizálása éles versenyre és a tarifák esésére vezethet – írja a Der Spiegel.

Január elsejétől nem kell ugyanis engedély buszjáratok üzemeltetésére, amennyiben a vonal hossza meghaladja az 50 kilométert. Eddig a német vasút – némi kivételtől eltekintve – még a náci időkből származó monopóliumot élvezett a buszközlekedésben.

Négy német szolgáltató mellett a francia Veolia és a brit National Express is jelezte belépését a piacra. A német szövetségi vasút (DB) attól tart, hogy a versenytársak dömpingárakkal kiszorítják. Buszos leányvállalata évi 2,8 milliárd eurós forgalmat bonyolít le, és Németországon kívül jelen van az USA-ban valamint Spanyolországban.


 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek