Cégvilág

Neten a bevásárlóközpontom

Jól hangzik az ingatlanos cégek többségének online stratégiája, ám a netes valóság mást mutat. A rajongókból (lájkolókból) csak elenyésző arányban lesz vevő, de a márkáknak jót tesz az aktív virtuális jelenlét.Leginkább a plázák és más bevásárlóközpontok üzemeltetői igyekeznek kampánycélokra felhasználni a Facebookot, a Twittert, a LinkedInt és társaikat, de a főbb irodás honlapokon is ott virítanak a fontosabb piktogramok. Sőt, utóbbiak némelyikén blogok is futnak, ami nagy mutatvány, hiszen az iroda vagy a raktár mégiscsak szűk réteget vonz.

Ma még inkább kötelező lecke a hazai ingatlanos cégeknek a közösségi média felhasználása, mint online jelenlétük egyik értékesítést támogató formája. Leginkább a plázák és más bevásárlóközpontok üzemeltetői igyekeznek kampánycélokra felhasználni a Facebookot, a Twittert, a LinkedInt és társaikat, de a főbb irodás honlapokon is ott virítanak a fontosabb piktogramok. Sőt, utóbbiak némelyikén blogok is futnak, ami nagy mutatvány, hiszen az iroda vagy a raktár mégiscsak szűk réteget vonz…

Sok még a hiányosság is, kevés virtuális felületről mondható el, hogy letisztult, jól elkülönülnek a cégek által kigondolt egyes funkciók. Csak az érzékelhető, hogy a beköszöntével és a marketingbüdzsék csökkenésével felértékelődött a világháló szerepe, s az adott cég inkább a netes megjelenésre költ, mert az jóval olcsóbb.
További érv az internet mellett az, hogy pontosabban lehet célozni vele, és jobban mérhető. Ám ennek is csak akkor van értelme, ha a cégek fel is használják az ily módon beszerzett tengernyi információt.

A lakásfejlesztők zöme az online világból leginkább a kattintás­alapú kampányokra esküszik, ezért hajlandó fizetni. Sokuknál megfigyelhető, hogy a hozzájuk eljutó virtuális látogatók egy olyan oldalra érkeznek, amelyen videofilmek várják őket az adott lakóparkról, „körbe vezetik” őket, majd előugrik egy ismert közszereplő, és azt mondja: „Én is itt lakom”. Közben a képernyőn különféle ajánlatok jelennek meg az engedményekről, pluszszolgáltatásokról, esetleg azonnali bankhitelajánlattal.

Sokkal nehezebb ugyanilyen módszerrel nagy irodaterületet eladni vagy bérbe adni. A sok kisebb helyiséget magába foglaló irodaháznál viszont célravezető lehet ez a módszer. Kiélezett a verseny, és ma már sokkal inkább összehasonlíthatóak az ajánlatok, mint 3-4 éve. Nem elég keresőket feltenni a honlapra, el kell érni, hogy hozzánk jöjjenek a netes látogatók, ehhez folyamatosan optimalizálni kell a keresőmotorjainkat, és megújítani a tartalmunkat. Online videós bemutatókat érdemes szervezni, olyan véleményekkel elárasztani a netet, amelyek a mi irodaházunkról vagy hotelünkről szólnak.

„Egy erősen B2B fókuszú, magas presztízsű vállalat esetében a vezető jelenjen meg a sajtóban, »véleményvezérként«, sőt kifejezetten sokat lendít a cég elismertségén, ha blogot ír egy, az üzleti szféra képviselői által szívesen látogatott online felületen” – mondta az egyik kommunikációs cég vezetője, aki gyakran lát el tanácsokkal ingatlanos vállalatokat.

Az egyik ismert blogoló vezető Jürgen Blum, a budaörsi Terra­park irodapark tulajdonosa és cégvezetője. A cég mérései szerint ez is segít abban, hogy a keresők találati oldalán előkelőbb helyre kerüljön a márkanév. A Google kínálta lehetőségeket igyekeznek minél jobban kihasználni, az irodapark weboldala a közelmúltban keresőoptimalizáláson esett át, és jelenleg is fut kattintásalapú kampányuk. Emellett természetesen a már szinte hagyományosnak számító online bannerkampányokat is rendszeresen indítanak irodakereső oldalakon.
Az ingatlanos cégek túlnyomó része arra azért odafigyel, hogy saját honlapját mindig frissítse.

Felteszik a híreket, egyik-másik vállalat belinkel néhány fontosabb ágazati elemzést saját anyagai közé, vagy egyszerűen röviden idézi a magyar nyelven más forrásból elérhető szakmai anyagok főbb gondolatait. Felismerték a hírlevelek adta lehetőségeket is, ezeket egy előre megadott algoritmus alapján rendszerezik és szétküldik a partnereknek, akikben kialakulhat egy olyan kép a cégről, hogy „na igen, ezek tényleg odafigyelnek rám, és rendszeresen és sokoldalúan tájékoztatnak”.

A magyarországi ingatlanfejlesztők között többnek is erős a nemzetközi kötődése, sokuk eleve leányvállalatként működik. Ez hatással van a virtuális megjelenésre is. Elvileg nem nagy a mozgástér, nem lehet túl sok eltérő elemet bevezetni, hiszen a céges sztenderdek kötöttek. A szóhasználattal vagy a grafikai kiemelésekkel azonban „feldobhatják” a kissé sablonosnak tűnő „központi oldalakat”. Ennek megint csak az az üzenete, hogy nem egyszerű lefordított oldalakat látunk magyarul, hanem van hozzáadott érték is.

A B2B-kommunikáció - érthető módon – az irodáknál és az ipari ingatlanoknál a legerősebb a neten. Még nem ilyen fejlett, de nagy léptekkel halad az üzemeltetői szektor is, amelyben ma már 400 ezren(!) dolgoznak Magyarországon. Egy plázaüzemeltetőtől elvárható, hogy profi módon szervezze meg az online beszerzést: vakliciteket tartanak, illetve online prezentációkat kérnek be, s ezek alapján döntenek.

Okos megoldás

Egészen új dimenziót hozhatnak az okostelefonok az ingatlanpiacon is. Francia és holland ingatlanközvetítő láncok már szerződtek különféle mobilszolgáltatókkal egy sajátos, adatbázis-alapú szolgáltatásra. A GPS-rendszer segítségével például rögtön megtudhatjuk egy utcáról, hogy mikor, milyen lakáseladások voltak az elmúlt évben, milyen jellegű elleni bűncselekményeket követtek el a környéken stb. Elegendő ráirányítani a telefont az utcanév­táblára vagy egy adott lakótömbre, és máris „lejönnek” a számok.


ingatlanfejlesztő internet ingatlan
Kapcsolódó cikkek