Dreamliner: a japánok már lezárták az ügyet
VIZSGÁLAT Szinte egyidőben érkezett a japán közlekedési minisztérium bejelentése arról, hogy lezárta a Dreamliner utaszállító gépek vizsgálatát azzal a hírrel, hogy a United felfüggeszti a gépek használatát. A Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap az MTI tudósítása szerint pénteken azt írta, hogy lezárta a Boeing 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépek üzemanyag-szivárgásával kapcsolatos vizsgálatát a japán közlekedési minisztérium, a problémát pedig megoldottnak tekinti.
A minisztérium közölte, hogy a gép üzemanyagtartályai közötti kerozinelosztást szabályozó rendszer csöveinek bevonatával voltak gondok, amelyek szelepek meghibásodásához vezettek. A minisztérium a hibák javítására vonatkozó instrukciókkal látta el az amerikai céget és a szelepek brit gyártóját. A vizsgálatot azután rendelte el a japán kormány, hogy a Japan Airlines légitársaság egy 787-eséből január 9-én kerozin folyt el a bostoni repülőtéren, január 13-án pedig ugyanezen légitársaság ugyanazon gépénél észleltek üzemanyag-szivárgást a tokiói Narita légikikötőben.
A Boeing legújabb modelljét ideiglenesen világszerte kivonták a forgalomból, miután a típussal több váratlan esemény történt ez év elején. Két incidens a gép akkumulátorainak meghibásodása miatt következett be. Mivel az amerikai és japán légi közlekedési hatóságok ezzel kapcsolatos vizsgálata még tart, a gépek továbbra is a földön maradnak.
Közben a United Continental Holdings csütörtökön bejelentette, hogy felfüggeszti a Boeing 787-esek használatát június ötödikéig, kivéve egy májusi tesztrepülést a Denver-Tokió útvonalon. A Reuters információi szerint a Boeing pénteken találkozott az amerikai légügyi hatóság (FAA) vezetőjével, hogy bemutassa azokat az intézkedéseket, amelyeket a további akkumlátor problémák elkerülésére tett, bár az elektromos probléma gyökerét nem sikerült meghatározni.


