A hirdetmény közzétételével indult kétszakaszos tárgyalásos eljáráson a nyertes ügynökség mellett az I.M.G Inter Media Group Kft. jutott el az ajánlattételi szakaszba. Mindkét ajánlat magas színvonalat képviselt, a tárgyaláson az ajánlattevők felkészültek és meggyőzőek voltak – írta közleményében a Magyar Posta. Végül pontozás alapján az Initiative nyerte el médiavásárlás jogát. Tudni kell, hogy az Initiative már korábban is együttműködött az állami vállalattal, 2012-re egy 760 millió forintos megállapodást kötöttek. Mivel a Posta reklámjai a BKV járműveken is megjelentek, ebből arra lehet következtetni, hogy az Initiative a Publimont Kft-nél helyezte el a hirdetéseket, mivel a hirdetésszervező kizárólagos jogot szerzett a BKV-járműreklámok értékesítésére.
A Magyar Posta tavaly novemberben a JNT Security Kft.-vel is kötött egy szerződést 1,2 milliárd forint értékben határozatlan időre, a személy- és vagyonvédelmi feladatok ellátásra. A JNT a Magyar Posta kizárólagos tulajdonában lévő társaság, amely 2003. áprilisban kezdte meg tevékenységét. A hazai készpénz logisztikai piac meghatározó szereplője is, fő referenciái között a Szerencsejáték Zrt. is szerepel. Pintér Sándor belügyminiszter egykori cége, a Civil Biztonsági Szolgálat (fő referenciái között a Magyar Postát említi) a JNT egyik alvállalkozója. A Magyar Posta és a Szerencsejáték Zrt. között is született egy 1,9 milliárd forintos megállapodás még tavaly szeptemberben, amely alapján gépi szerencsejátékot és sorsjegyeket is kell értékesíteniük a postásoknak.
A Szerencsejáték Zrt. a Vivaki Hungary Kft.-vel írt alá szerződést az év végén. Az állami szerencsejáték-szervező vállalat saját internetes oldala szerint december 5-én kötött megállapodást a Bosko Spasojevic ügyvezető igazgató által irányított céggel „médiatervezési és médiavásárlási feladatok elvégzésére”. A szerződés 2013 egészére szól, nettó összege 3,1 milliárd forint. A holland hátterű Vivaki a Publicis Groupe S.A. érdekeltségi körébe tartozik.
Nagy szelet jut a közterületnek
A tévés reklámpiac mindössze 48,7 milliárd forintra rúgott 2012-ben 54 csatorna adatai alapján. Ez 2011-ben még 54,9 milliárd forint volt. A közterületi reklám esetében még nincsenek meg a 2012-es adatok, a 2011-es reklámtortából azonban 15,2 milliárd forintot harapott ki ez a szegmens. Akkor 16 szereplő szolgáltatott adatot. A növekedés 7,6 százalékos volt az előző évhez képest. A citylight reklámfelületek bevétele az előző évhez képest kiugró mértékben, 18 százalékkal nőtt, míg az óriásplakátok reklámbevétele 2 százalékkal emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.