Saját megrendelésre készült tanulmánnyal igyekszik igazolni az Olipop, hogy saját készítésű kólája jóval egészségesebb, mint nagy piaci versenytársaié – írja az Origo a hét éve berobbant márka körüli új fejlemény kapcsán. Az összehasonlításkor azonban érdemes megemlíteni, hogy az Olipopnak hamarosan nem pusztán a két nagy üdítőital-gyártó hagyományos termékeivel, hanem azok új, egészséges szénsavas üdítőivel is állnia kell a versenyt.
A lap azt írja, hogy az Olipop a hagyományos szénsavas üdítőkhöz képest úgy pozicionálta magát, mint olyan termékek márkája, amelyek élvezeti értékük mellett egészségesebbek a hagyományos üdítőkhöz képest. Ez sikeresnek bizonyult a globálisan 97 milliárd dolláros szénsavasüdítő-piacon (ebből az amerikai több mint 40 milliárd dolláros). Ám nemrég a két nagy gyártó is elmozdult ebbe az irányba.
Az „egészségesebb üdítők” piacát ugyan az Olipop és a Poppi uralja, de a Poppi már idén éve eleje óta a Pepsit erősíti, miután a vállalat 1,95 milliárd dollárért megszerezte; az örök rivális Coca-Cola pedig idén februárban saját Simply Pop termékével jelent meg a szegmensben.
Az Olipopnál egyébként úgy látják, az, hogy a PepsiCo és a Coca-Cola is megjelent az általuk uralt szegmensben, igazolta azt, hogy a kategóriában van növekedési potenciál. Szakértői tanulmányokat rendelnek, azért is, hogy továbbra is differenciálni tudják magukat versenytársaik termékeihez képest.
Az Euromonitor adatai ezt alátámasztják: az egészségesebb, prebiotikus szénsavas üdítők amerikai piaca 2024-ben 440 millió dollár volt (2020-ban pedig még csak 197 millió dollár).
További részletek az üdítőital-gyártók új piaci versenyéről ide kattintva olvashatók!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.