Egyre nagyobb üzlet egészséges szénsavas üdítőitalokat árulni
Saját megrendelésre készült tanulmánnyal igyekszik igazolni az Olipop, hogy saját készítésű kólája jóval egészségesebb, mint nagy piaci versenytársaié – írja az Origo a hét éve berobbant márka körüli új fejlemény kapcsán. Az összehasonlításkor azonban érdemes megemlíteni, hogy az Olipopnak hamarosan nem pusztán a két nagy üdítőital-gyártó hagyományos termékeivel, hanem azok új, egészséges szénsavas üdítőivel is állnia kell a versenyt.

Megtalálta a piaci rést az Olipop
A lap azt írja, hogy az Olipop a hagyományos szénsavas üdítőkhöz képest úgy pozicionálta magát, mint olyan termékek márkája, amelyek élvezeti értékük mellett egészségesebbek a hagyományos üdítőkhöz képest. Ez sikeresnek bizonyult a globálisan 97 milliárd dolláros szénsavasüdítő-piacon (ebből az amerikai több mint 40 milliárd dolláros). Ám nemrég a két nagy gyártó is elmozdult ebbe az irányba.
Az „egészségesebb üdítők” piacát ugyan az Olipop és a Poppi uralja, de a Poppi már idén éve eleje óta a Pepsit erősíti, miután a vállalat 1,95 milliárd dollárért megszerezte; az örök rivális Coca-Cola pedig idén februárban saját Simply Pop termékével jelent meg a szegmensben.
Az Olipopnál egyébként úgy látják, az, hogy a PepsiCo és a Coca-Cola is megjelent az általuk uralt szegmensben, igazolta azt, hogy a kategóriában van növekedési potenciál. Szakértői tanulmányokat rendelnek, azért is, hogy továbbra is differenciálni tudják magukat versenytársaik termékeihez képest.
Az Euromonitor adatai ezt alátámasztják: az egészségesebb, prebiotikus szénsavas üdítők amerikai piaca 2024-ben 440 millió dollár volt (2020-ban pedig még csak 197 millió dollár).
További részletek az üdítőital-gyártók új piaci versenyéről ide kattintva olvashatók!