HITA-szolgáltatások külpiaci megjelenéshez
A külpiacot megcélzó kkv-k számára a HITA tavaly összesen 329 bel-és külföldi rendezvényen kínálta fel a megjelenés lehetőségét. Belföldön elsősorban tréningekkel, míg külföldön – a rendezvények több mint 60 százalékát lefedve – a konkrét piacszerzést próbálta segíteni a hivatal. „Összesen 4876 kkv vett részt ezeken a rendezvényeken, amelyek a cégek visszajelzéseinek kivetítésével készített prognózis szerint a következő három évben mintegy 63,6 milliárd forint értékű közvetlen export megvalósulását segíthetik elő” – emelte ki a HITA elnökhelyettese, aki előadást tart lapunk mai konferenciáján.
Az eltérő exportérettségi fázisban lévő kkv-kat különböző eszközökkel igyekszik segíteni a HITA, kezdve a személyes, helyszíni cégfelmérésekkel, az úgynevezett KKV-akadémiai tréningeken keresztül, egészen a különféle típusú és mélységű üzleti partnerkeresésig. A hivatal emellett olyan programot is működtet, amely a közvetett exportot segíti elő, vagyis azt, hogy a hazánkban jelen lévő nemzetközi nagyvállalatok beszállítói hálózatába minél több hazai kkv tudjon bekapcsolódni.


