Az ötletet az élet adta. Mohácsi Balázs pályázati tanácsadással foglalkozott, s egyre gyakrabban kapott felkérést, nem csak különféle lehetőségeket ajánljon a cégek, önkormányzatok számára, de segítsen megírni és megvalósítani az uniós pályázatokat. A rengeteg pályázati lehetőség kapcsán ugyanis sok település és vállalkozás jött rá, a nehéz gazdasági helyzetben a fejlesztések megvalósulását, sőt, sokszor az életben maradást jelentheti egy-egy sikeres pályázati projekt.
– Úgy vélem, manapság egy vállalkozás versenyképes és gyors fejlődéséhez elengedhetetlen a pályázati részvétel – magyarázza a B&B Projektmenedzser Kft. tulajdonosa, ügyvezetője. – Egy pályázatnál sok tényező összessége eredményezi a sikeres fejlesztést. A megírást megelőzi az igény felmérés, a gondos tervezés ez a legfontosabb, tisztábban kell leni a vállalásokkal és várható eredmények összhangjával. A pályázat megírásával csak a folyamat kezdődik el hiszen a megvalósítás és a szakmai beszámolók, elszámolások elkészítése szintén a pályázati dokumentáció része.
Így aztán társával úgy döntöttek, kipróbálják magukat a pályázatok világának harcosabbik felén is, s megalapították pályázatírásra és üzletviteli tanácsadásra szakosodott cégüket, noha idehaza többezres a konkurencia, de még Somogyban is jó félszáz cég próbál érvényesülni.
– Ügyfeleink önkormányzatok, cégek és civil szervezetek – folytatja Mohácsi Balázs. – Eleinte Kaposvár és környékén alakítottunk ki kapcsolatokat, aztán egész Somogyban, mostanra pedig már több megyében vannak partnereink. Ám bármennyire is fejlődik a cég, továbbra is tartjuk magunkat az indulásnál meghatározott ars poeticához: a minőség nem lehet mennyiségi kérdés. Vagyis nem az a lényeg, hogy mindig újabb és újabb ügyfeleink legyenek, hanem, hogy a régieket folyamatosan kiszolgáljuk. Ha úgy adódik, inkább kevesebb ügyet vállalunk, de azokat kifogástalanul, magas színvonalon visszük végig.
A hangsúly a cég esetében a „végig”-en van, hiszen nemcsak ötletet adnak ügyfeleiknek, s írják meg a pályázatokat, de a megvalósításban forráslehívásban és a további pályázati adminisztrációs kötelezettségekben is végig segítenek.
– Tapasztalataink szerint lehetőségükhöz mérten a vállalkozások évente legalább egy két, az önkormányzatok minimum négy-öt pályázatot adnak be – vallja a B&B Projektmenedzser Kft. ügyvezetője. – S ebből következik a feladatunk: folyamatosan tájékoztatjuk partnereinket a lehetőségekről, igény esetén a tervezett fejlesztésről eredményességi és kockázati elemzést is készítünk, amely során egyértelműen kiderül, hogy az adott pályázati lehetőség megfelelő megoldást kínál-e. Például az anyagilag gyengébb lábakon álló cégek, önkormányzatok számára előleget biztosító, magas támogatás tartalmú pályázatokat javaslunk. Persze az ellenkezőjére is akad példa, a túlságosan ambiciózus, mondhatni vakmerő vállalkozás és településvezetőket megpróbáljuk lebeszélni egy-egy rizikós beruházásról.
A cég elsősorban a környezettudatossággal, a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos pályázatokkal foglalkozik, vállalkozások körében az eszköz és ingatlan célú berázási pályázatok a legnépszerűbbek. Az Új Széchenyi Tervben rengeteg ilyen lehetőség adódik. A cég egyik új irányvonala a zöldenergia-beruházások.
– Folyamatosan képezzük magunkat – állítja Mohácsi Balázs. – Az internet és a szakújságok mellett erre a különféle konferenciák adnak lehetőséget. Emellett mi is tartunk szakmai előadásokat, sokszor személyesen már nem is tudunk minden meghívásnak eleget tenni, így kialakítottunk egy alvállalkozói kört, mely nemcsak ebben, de a pályázatírásban, s ha szükséges, a lebonyolításban is segít. Az ügyfelek általában igénylik is az ilyesfajta segítségünket, s az elégedettségükről azt hiszem, mindennél többet mond, hogy alig költünk reklámra, ugyanis a partnereink továbbajánlanak minket. S ez is egyfajta visszaigazolása az ars poeticánknak: ne sok projektünk fusson, hanem jók – álmok ötletek, amik megvalósulnak. S ha ez így van, nemcsak gazdaságilag teljesülnek az elvárásaink, de a személyes célom is, hiszen végzettségemből adódóan számomra nagyon fontos a szemlélet- és tudatformálás: a felnövekvő generációk számára már alapvető gondolat legyen a környezetvédelem és tudatosság.
A cég árbevételének alakulása (millió forint)
2010 4,2
2011 17,52
2012 41,57
A cég árbevételének alakulása (millió forint)
2010 4,2
2011 17,52
2012 41,57-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.