Elsőre is feltűnik, itt bizony elég nagy érvágás történt: oda a bársonyos hangú, öthengeres blokk, helyébe a filigrán orgánumú 1,6-os EcoBoost motor lépett. A leköszönő modell 200 lóerőt és 320 Nm-t állított csatasorba, a százas sprintet az ötgangos automatával 8,8 másodperc alatt futotta (a 2009-es teszten 10,7 litert fogyasztott).
Előrelépés, hogy immár hatfokozatú automata váltó jár a legerősebb benzineshez. Kapcsolási ritmusa elfogadható, egyedül hirtelen gyorsításnál késlekedik kicsit. 130 km/óránál csupán 2600-as fordulaton dolgozik a főtengely, ám ennek és a kímélő használat dacára lazán beszippantott átlagosan 10,8 litert! Százas gyorsulás 9,7 másodperc alatt a 182 lovas 1,6-ossal. Pont ennyit fut a gyengébb (150 LE), de könnyebb kivitel is, manuális váltóval és fronthajtással. A váltókarnál itt sincsenek volánbillentyűk, manuális közbeavatkozásra csak a váltófejen elhelyezett gombokkal van lehetőség. Trend csomagnál a 150 lovas, kézi váltós, fronthajtású Kuga 1.6 EcoBoost 6 550 000 forintért rendelhető, az erősebb kivitel azonban csak a Titanium szinttől kapható. Utóbbi és az automata+4WD kötött konfigurációja miatt ez a kivitel már 8,59 millióval drágább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.