A vállalkozás eddigi tevékenységi területe, a biztonsági szolgáltatások, immár az integrált facility management megvalósításaként jelenik meg, amelyben szintén eredményeket érnek el. Baráth László többségi tulajdonos beszélt nekünk a gazdasági környezet átalakulásról. A válság hatásaival az egész világon meg kell küzdenie a cégeknek, és azt a speciális szolgáltatási területet is érintette, melyben a jászberényi cég munkavállalói dolgoznak.
– Mint általában a magyar kis- és középvállalkozások, mi is megszenvedtük az elmúlt négy évet. Ahogy azt recessziós időszakokban megszoktuk, a termelő és a nagy létesítményt üzemeltető vállalkozások hasonló helyzetben elsőként a szolgáltatásokhoz nyúlnak hozzá. Sajnos sokszor a minőség csökkentése árán is. A többi céghez hasonlóan, mi is előhúztuk a fiókok mélyén lapuló, nehéz helyzetekre készített, B és C terveinket.
Az egyre nehezedő versenyben elengedhetetlen feltételként jelentkezik a tudás folyamatos fejlesztése, az élenjáró technikák, technológiák megismerése, illetve alkalmazása. Mindezek mellett az egyik legfontosabb a csapatmunka. Alapvetően tehát a feladat „egyszerű”: meg kell találnunk azokat az erőforrásokat, amelyek egy ilyen nehéz helyzetben versenyelőnyt jelenthetnek számunkra. Először következett a piac igényeinek alapos felmérése, majd ezután alakítottuk ki új stratégiánkat. Továbbra is ragaszkodunk értékeinkhez: a minőség, a lojalitás, a szakmánk iránti alázat. Remélve, hogy a stílus és az udvariasság sem megy ki a divatból, nem változtattunk a tevékenységünket jól jellemző mottónkon sem, amely szerint komplex szolgáltatást és komplex biztonságot kínálunk partnereinknek.
Az üzleti szolgáltatásaink köre az évek alatt folyamatosan bővült, és integrált facility management formájában ma már magában foglalja a következő területeket: biztonság, portásszolgáltatás, recepció, műszaki szolgáltatás, ezermester, takarítás, szelektív hulladékkezelés, kert-, tereprendezés, hóeltakarítás, postázó, étkeztetés, vendéglátás, bérleménytervezés, munkahelyköltöztetés, egyéb eseti projektek. Ezen IFM (Integrált Facility Management) szervezet létrehozása csökkenti a megrendelő költségeit (pl. bérköltségeit), csökkenti az adminisztrációt (egyszerűsödik a kommunikáció), egyetlen FM (Facility Management) szerződési pont, csökken a kifizetendő számlák száma), javítja a minőséget, csökkenti a kockázatot (a felelősséget átadja az IFM szolgáltatónak).
– A szolgáltatási terület bővítése az előre menekülést jelentette?
– Sokkal inkább egy racionális logika mentén építettük cégünket. Az álmodozások helyett, vagyis a tökéletes megoldások hajszolása helyett egy optimális, ideális állapotot céloztunk meg.
Hosszú évek alatt kemény munkában edződött csapatunk hozott egy ma már láthatóan jó stratégiai döntést: integrált facility céggé kell, hogy átalakuljunk. A tapasztalatok, s nem mellékesen a számok azt mutatják, hogy ezt a feladatot sikerrel végre is hajtottuk. Ráadásul mindezt minősítéseink, referenciáink és az elmúlt években elért sikereink bizonyítják.
A Védelem Holding immáron közel huszonhárom éve tartja magát hitvallásához, amely szerint emberi és műszaki erőforrásait arra szenteli, hogy elsőrangú szolgáltatásokat, nagyfokú biztonságot nyújtson megrendelőinek, ezzel is hozzájárulva céljai megvalósításához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.