„A tavalyi 290 ezer után idén 354 ezer motor hagyja el az Opel Szentgotthárd Kft. gyártósorait. Ebből a 354 ezerből 14 ezer az új, úgynevezett Flex-gyár terméke” – mondta lapunknak Solt Tamás, a társaság vezetője. Hozzátette: jövőre várhatóan 400 ezer motor hagyja el a szerelősorokat. Az Allison teherautó váltókból is tizedével többet, körülbelül 13 ezret szállít a világpiacra és a jövő évben hasonló nagyságrendű bővülés várható.
A tervezettnél nagyobb gyártási darabszám azzal járt együtt, hogy az elmúlt évben átlagosan 656 saját alkalmazottal dolgozó vállalat az előirányzottnál nagyobb mértékben bővítette létszámát és a múlt hét óta ezer embernek ad munkát. Jövőre pedig további közel 400 fős létszámbővítés várható.
Az elmúlt év végéig nagy mennyiségben szállított megmunkált motorkomponenseket – motorblokk, hajtórúd, főtengely, készre szerelt és alkatrészek nélküli hengerfej – a GM ázsiai motorszereldéibe Szentgotthárd. Ugyanakkor a kínai leányvállalat, amely eddig is a legnagyobb vevők közé tartozott, jelezte, hogy jövőre újra rendelne 30-60 ezer motorblokkot, hengerfejet és főtengelyt. Az új, úgynevezett Flex-üzemben februárban indult az 1,6 literes benzin- és dízelmotorok sorozatgyártása. A jövő év júniusában kezdődik a motorgyár harmadik, az ezer köbcentis, háromhengeres motorcsaládjának kibocsátása, majd 2015-ben egy 1400 köbcentis motor sorozatgyártása is megkezdődik Szentgotthárdon. Az is eldőlt már, hogy két év múlva az amerikai GM-gyárak számára is szállítani fog a magyar gyár, mégpedig Európában nem forgalmazott 1600 és 1800 köbcentiméteres benzinmotorokat.
Mindezeknek a Szentgotthárdon folyó beruházások teremtenek lehetőséget. Az eredeti félmilliárd eurós beruházási tervekkel szemben februárban egy újabb, 130 millió eurós gyárbővítést jelentett be az Opel. Ezek után júliusban jelentették be, hogy még egy 60 millió eurós csomagról is döntött az anyacég. Ez utóbbi beruházás teszi lehetővé az „amerikai” motorok gyártását. A 60 millió euró révén a gyártósorok egy részének átalakításával nem csupán tovább növekszik a gyártó- és szerelősorok rugalmassága, hanem új berendezések telepítésével úgy alakítják át a gépsorokat, hogy a kisebb európai testvérek mellett a nagyobb motorokat is ugyanazon a soron szerelhessék össze.
A 2011 márciusában kezdődött 500 millió eurós építkezés sorozat tehát nem zárult le azzal, hogy tavaly szeptemberben felavatták azt a 32 ezer négyzetméteres csarnokot, amellyel az eredeti, ugyanekkora gyártóüzemet kibővítették, helyet adva az új Opel motorcsalád sorozatgyártásához szükséges 270 egységből álló új gépparknak. Az idén bejelentett beruházásokkal együtt 690 millió euróra emelkedik az az összeg, amelynek magyarországi befektetését az elmúlt három évben határozta el a rüsselesheimi központ.
„A két idei beruházási terv bejelentése után 1600 négyzetméterrel növelték az üzemépületet, ahol februárra végeznek a gyártóberendezések már folyó telepítésével” – jelentett ki Solt Tamás, kiemelve, hogy noha az európai autópiac még nem hagyta el a mélypontot, az Opel Szentgotthárd Kft. az üzlet napos oldalán van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.