Az akkumulátor ára mellett a terjedés másik fontos gátja az egy feltöltéssel megtehető távolság, és a feltöltés ideje. Ennek súlyát mutatja, ahogyan a felszökött a Tesla Motors részvényeinek árfolyama azt követően, hogy a társaság megjelent az egyetlen egy feltöltéssel 300 kilométer megtételére képes Tesla-S-szel. Jelentős eredmények születtek a töltés gyorsítása terén is. Az e-mobilitás szektor az elmúlt öt évben három globális gyorstöltő szabvány használata mellett döntött. Európa és az USA a Combo szabványt, Kína a GB/T-t, Japán pedig a Chademót választotta. Az ABB a Terra 53 típusú gyorstöltő-állomások telepítésével szállt be a szegmensben folyó versenybe, ezeken a töltőállomásokon valamennyi gyorstöltő szabvány használható. A társaság most vezet be a piacra egy otthoni DC (egyenáramú) gyorstöltőt, amellyel a nagykapacitású akkumulátorokkal rendelkező autók egy éjszaka alatt feltölthetők.
Hollandiában a múlt nyáron jelentették be, hogy az ottani országos hálózat kiépítésének köszönhetően az ország 16,7 millió lakosa számára 50 kilométeren belül elérhető lesz egy gyorstöltő állomás. Az akkumulátorok a gépjárműipart ugyanúgy fenekestül felforgatják majd Hans Streng szerint, mint a síkképernyők a televíziógyártó-ipart és a PV panelek a napenergia-ipart.
Az e-mobilitást szintén kiemelt területként kezelő, német Siemens éppen most fektet több tízmillió eurót ebbe az üzletágába: új irodaépületet egy gyártócsarnokot épít az Inside e-Car üzleti egysége számára. A csarnokban 1200 négyzetméteren készítenek majd e-járművekhez invertereket, azaz a kulcsfontosságú komponenseket villamos hajtásláncokhoz. További 1200 négyzetméteren a fejlesztés folyik majd, de lesznek laborok és vizsgáló padok is. Az új, 50 fős invertermű áprilistól működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.