BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-autózás: olcsóbb akkuk, jóval gyorsabb töltés

Az előttünk álló években az akkumulátorok ára akár évi 20-30 százalékkal is eshet, ez pedig elképesztő hatással lehet a gépjárműiparra, amely mintegy száz éve éppen elektromos járművek előállításával indult, jósolja Hans Streng, a svájci-svéd ABB mérnöki csoport elektromosjármű-infrastruktúra részleg vezetője. Nem véletlen, hogy a Volkswagen már tavaly közölte, hogy szerinte három éven belül olcsóbban állítható el egy kizárólag elektromos meghajtású autó, mint egy belső égésű motoros.

Az akkumulátor ára mellett a terjedés másik fontos gátja az egy feltöltéssel megtehető távolság, és a feltöltés ideje. Ennek súlyát mutatja, ahogyan a felszökött a Tesla Motors részvényeinek árfolyama azt követően, hogy a társaság megjelent az egyetlen egy feltöltéssel 300 kilométer megtételére képes Tesla-S-szel. Jelentős eredmények születtek a töltés gyorsítása terén is. Az e-mobilitás szektor az elmúlt öt évben három globális gyorstöltő szabvány használata mellett döntött. Európa és az USA a Combo szabványt, Kína a GB/T-t, Japán pedig a Chademót választotta. Az ABB a Terra 53 típusú gyorstöltő-állomások telepítésével szállt be a szegmensben folyó versenybe, ezeken a töltőállomásokon valamennyi gyorstöltő szabvány használható. A társaság most vezet be a piacra egy otthoni DC (egyenáramú) gyorstöltőt, amellyel a nagykapacitású akkumulátorokkal rendelkező autók egy éjszaka alatt feltölthetők.

Hollandiában a múlt nyáron jelentették be, hogy az ottani országos hálózat kiépítésének köszönhetően az ország 16,7 millió lakosa számára 50 kilométeren belül elérhető lesz egy gyorstöltő állomás. Az akkumulátorok a gépjárműipart ugyanúgy fenekestül felforgatják majd Hans Streng szerint, mint a síkképernyők a televíziógyártó-ipart és a PV panelek a napenergia-ipart.

Az e-mobilitást szintén kiemelt területként kezelő, német Siemens éppen most fektet több tízmillió eurót ebbe az üzletágába: új irodaépületet egy gyártócsarnokot épít az Inside e-Car üzleti egysége számára. A csarnokban 1200 négyzetméteren készítenek majd e-járművekhez invertereket, azaz a kulcsfontosságú komponenseket villamos hajtásláncokhoz. További 1200 négyzetméteren a fejlesztés folyik majd, de lesznek laborok és vizsgáló padok is. Az új, 50 fős invertermű áprilistól működik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.