BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ellenfél nélkül a Rapid Spaceback?

Nehéz a Rapid Spaceback pozicionálása, elsőre az Astra-Focus-Golf „szentháromság” régiójába lenne elhelyezhető, ám azoknál jóval keskenyebb. Kisautós bázisra épül ez a Skoda, de ettől eltekintve csúnya pofont visz be a vélt vagy valós ellenfeleinek: formavilága letisztult, a hátsó lábtér és a csomagtartó (415/1380 l) is nagy, ráadásul az ára jóval emészthetőbb, mint a klasszikus kompaktoké

Az eddig ismert Rapidhoz képest a Spaceback kabinjában új rajzolatú, vaskos karimájú, háromküllős kormány fogadja a sofőrt. Nemcsak a kárpitok, de a műszerfali betétek (fényes fehér, szálcsiszolt alumínium hatású, stb.) listája is gazdagodott, ezenkívül számos praktikus kiegészítőt lehet rendelni. A hátsó könyöklő és a sílécnyílás mellett létezik mozgatható padlóborítás, kifordítható alsó bélés, melynek egyik oldala textil, a másik pedig vízhatlan gumírozást kapott. Számos háló, és jókora oldalsó kampók, rekeszek teszik kihasználhatóbbá a csomagteret. Magasabb tárgyak szállításakor a kalaptartó könnyedén a hátsó támlák mögé csúsztatható. A támlák osztva dönthetők, s amennyiben az állítható padlólapot a legfelső pozícióba rögzítjük, nem keletkezik lépcső az utastér felé. Sajnos ettől függetlenül nem lesz sík a raktér, ugyanis a ledöntött támlák enyhe szögben emelkednek, ennek oka, hogy az ülőlapok nem hajthatók fel.

Jól néz ki az óriási, 224 ezer forintos panoráma üvegtető (1713x1155 mm), melyhez fekete színezésű hátsó csomagtérajtó-üveg is dukál – utóbbival együtt olyan benyomást kelt az autó, mintha az üvegtető egészen a csomagtérajtó közepéig lenyúlna. A forma eltalált, harmonikus modell benyomását kelti a kombis fazonú, de a csapott farkialakítás miatt azoknál sportosabb designnal megáldott Rapid. Néhány új külső szín jelent meg a palettán, érdemes az élénkebb kivitelekkel (rally zöld, sárga, stb.) szemezgetni, mert élőben nagyon ütősek, a megjelenést pedig xenon fényszóróval (213 360 Ft) lehet fokozni.

A menetpróbán a 105 lovas 1,2-es TSI és az 1,6-os TDI verziót vezettük. A kis benzines csendes, élénken reagál a gázadásra, nincs ellenére a magasabb fordulatszám sem, a hatfokozatú váltó pontosan kapcsolható. A 175 Nm-es nyomatéka már 1550-es fordulattól bevetésre kész, miközben a fogyasztása sem eget verő. A feláras, támlába integrált fejtámaszos sportülések inkább látványosak, mintsem kőkemény oldaltartást szavatoló versenyülések. A szűk, hegyi utakon jelesre vizsgázott a Spaceback új elektromos szervokormánya (C-EPS), mely a Rapid korábbi hidraulikus kiviteléhez képest pontosabb visszajelzésekkel szolgál, ráadásul a szerkezet könnyebb és kisebb a helyigénye is. Az 1,6-os, 250 Nm-es csúcsnyomatékú dízel a hosszú áttételezésű, ötfokozatú manuális váltóval sokkal tompábban viselkedik, mint az ugyanolyan teljesítményű TSI. A virgonc turbós benzines produktuma annyival meggyőzőbb, hogy a TDI mellett igazán csak a szerényebb fogyasztása szól.

Spórmesterek: Green tec és GreenLine kivitelek

A Green tec csomag (96 520 Ft) a legtöbb motorverzióhoz elérhető, a szett start-stop automatikát, fékenergia visszanyerő rendszert és alacsony gördülési ellenállású abroncsokat tartalmaz. A GreenLine kivitelhez (4 499 760 Ft) ezen felül hátsó tárcsafékek (könnyebbek a dobfékeknél), takarékos üzemre optimalizált klímavezérlés, áramvonalas, 15 colos felnik, módosított hűtőmaszk és opció tetőspoiler is dukál. Utóbbi csak a 90 lóerős 1.6 TDI-hez rendelhető, melynek gyári átlagfogyasztása 3,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 99 g/km - a normál kivitelé amúgy 4,4, míg a Green tec verzióé 3,9 l/100 km.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.