A termék jelölésekor a fantázianév mellett fel kell tüntetni a pontos megnevezést, valamint az összetevőket is csökkenő sorrendben. A jövő év végétől vastag betűkkel kell feltüntetni az allergén anyagokat is - tette hozzá az igazgató.
Az összetevők között fontos a kakaóvaj, a termék legfeljebb 5 százalékát adhatja ettől eltérő növényi zsiradék. A kakaó szárazanyagnak a tejcsokoládéban legalább 25, az étcsokoládéban 35 százalékot kell kitennie, de a prémium termékekben elérheti a 85 százalékot is - ismertette Pleva György.
Sánta Sándor, a Bonbonetti csoport vezérigazgatója - mint a tájékoztató házigazdája - a magyar édesipari piacot évi 190 milliárd forintban határozta meg, ebből cége 10 milliárd forinttal részesedik úgy, hogy a szaloncukor és a drazsépiacot vezeti, a desszertek és táblás termékek piacán pedig a második-harmadik helyen áll.
A Bonbonetti csoport 2012 óta a Rosaen csoport része, azóta 1,5 milliárd forint beruházást hajtottak végre Magyarországon.
A magyar csokoládéfogyasztás - egy főre vetítve - évi 3,6 kilogrammot tesz ki, ezzel az EU utolsó harmadába tartozik. Legjobban a táblás csokoládé fogy 1,1 kilogrammal, majd a szeletes 1, a desszert pedig 0,5 kilogrammal következik.
A piacra kerülő szaloncukor egynegyede ma már minőségi termék, a Bonbonetti ebből évi 100 millió darabot állít elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.