A nagyvállalatok eredményes működésének egyik alapfeltétele a jó banki kapcsolat, amikor a bank és ügyfele bizalmi viszonyt ápol, és a pénzintézet személyre szabott tanácsadással, üzleti konstrukciókkal tudja segíteni a céget. Az 550 hazai nagyvállalat megkérdezésével végzett K&H nagyvállalati monitor kutatás legfrissebb eredménye szerint bankügyeik intézésekor a vállalatok az állandósságot igénylik. „A személyes kapcsolatok fontosságát mutatja, hogy a vállalatok döntő többsége (88 százalék) egy kijelölt kapcsolattartóval intézi cégének bankügyeit, míg további 3 százalék a bankfiók vezetőjével tartja a kapcsolatot állandó jelleggel. A nagyvállalatok csupán 6 százaléka nem ragaszkodik feltétlenül egy kijelölt személyhez, de ők is általában ugyanahhoz a banktisztviselőhöz fordulnak, míg a vállalatok mindössze 3 százaléka bízza a véletlenre, hogy céges ügyben éppen melyik banki ügyintézőhöz kerül” – részletezte az eredményeket Hodina Péter, a K&H Bank Vállalati ügyfélkapcsolatok igazgatóságának vezetője.
A gyorsan változó gazdasági környezetben a vállalatok számára nagy jelentőséggel bír, hogy bankjuk biztonságot nyújtson számukra, és stabil, kiszámítható partnerként támogassa őket. Éppen ezért a legtöbb hazai nagyvállalat főbankjával szemben lojális, és nem tervezi annak lecserélését. A megkérdezett vállalatvezetők jelentős része (90 százalék) még csak nem is gondolkodott azon, hogy leváltaná főbankját, és más bank szolgáltatásait venné igénybe. A vállalatok 3 százaléka ugyan fontolóra vette már a váltást, de tényleges lépést még nem tett ez ügyben. Mindössze a cégek 6 százaléka kezdte már el az információgyűjtést a bankváltáshoz, és a vállalatok elenyésző hányada (1 százalék) folyamodott ténylegesen főbankjának lecseréléséhez az elmúlt egy évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.