BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb négy is kevés volt az új turizmustörvényhez

Most már biztos, hogy a 2010-2014-es parlamenti ciklusban sem születik meg az új turizmustörvény. „A 2014-2024 közötti időtávra szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció véglegesítése folyamatban van, a kormány elé benyújtását 2014. első félévében tervezzük. A koncepció elfogadását követően kerülhet sor a törvénytervezet országgyűlésnek történő benyújtására” – közölte lapunkkal a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Emlékeztettek: a törvényjavaslatot a kormány 2012. május 9-i ülésén első olvasatban megtárgyalta és az a döntés született, hogy a törvényt a koncepció elfogadását követően tárgyalja újra. Horváth Viktória, a gazdasági tárca turizmusért felelős helyettes államtitkára tavaly ősszel pedig még reálisnak tartotta, hogy a parlament novemberben rábólinthasson az új szabályozásra.

A törvény elnapolásához persze már hozzászokhatott az ágazat, ugyanis legalább 10 éve csiszolják a jogszabályt. „Örülünk neki, hogy nem jött létre egy konszenzus nélküli törvény. Inkább ne legyen, de ha lesz, akkor az megalapozott legyen” – mondta lapunknak Balogh Károly. A Magyar TDM Szövetség elnöke szerint a törvény legfontosabb feladat az lenne, hogy egy versenyképes intézményrendszert állítson fel. Ugyanis úgy látja: a turizmus a jelenlegi források mellett is többszörösét tudná hozzáadni az ország teljesítményéhez, ha a döntés, a kivitelezés és a felelősség szintjei sokkal határozottabban lennének meghatározva. „A nemzetközi piacon Magyarország, mint desztináció, még a spájzban sincs, pedig rengeteg a fejlesztési lehetőség. Ezek finanszírozása már csak technikai kérdés, a lényeg, hogy hol születnek a döntések és ki a felelős” – fogalmazott.

A törvény nélkül még mindig nem dőlt el, hogyan oszlik majd meg az önkormányzatok által beszedett napi idegenforgalmi adó a helyi turisztikai szervezetek és az önkormányzatok között. „Kölcsönös előnyökön alapuló megegyezés szükséges a településen eltöltött vendégéjszakák után fizetendő idegenforgalmi adó turisztikai célú felhasználásának növeléséről” – áll a turizmusfejlesztési koncepcióban. Az idegenforgalmi adó felhasználásának jogcímeit továbbra is az önkormányzatok határoznák meg, bár az adósságuk állami átvállalása miatt sok olyan tehertől megszabadultak, amelyek a turizmustól vontak el forrásokat.

Sűrűsödik a járatháló

Újabb járatokat, illetve a meglevők sűrítését jelentette be a Budapest Airport. A Transavia France a nyári menetrendben Párizs Orly repülőterére indít járatokat, míg a török Turkish Airlines már napi három isztambuli járatot kínál idén nyártól. Ez különösen azoknak kedvező, akik Isztambulban szeretnének átszállni egy Ázsiába vagy a Közel-Keletre induló Turkish-járatra. A Transavia France pedig már a negyedik társaság lesz, amely Párizs-ba kínál jegyeket és az egyetlen, amely a francia fővárostól délre fekvő Orly repülőterére közlekedik.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.