BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs nagy különbség egy magyar és egy amerikai fejlesztő közt

A legfontosabb az, hogy folyamatosan teszteljük a piacot, így könnyebben kikerülhető a vakvágányra futás. Emellett fontos az is, hogy minél előbb kiadják terméküket, innovációjukat a piacra, hiszen sok a versenytárs - mondta Csizmadia Ferenc, a ChemAxon tulajdonosa, K+F igazgatója a Világgazdaság konferenciáján. Volt olyan termékük, amely kudarcot eredményezett, de megtanulták, hogy nem a bürokraták, hanem a felhasználók határozzák meg a termékeket, az újdonságokat. A cég kémiai szoftvert fejleszte a gyógyszerfejlesztők számára.

A startupok nagyon gyorsan nőnek, akár heti 25 százalékos is lehet a bővülés - vette át a szót Valner Szabolcs a Digital Factory Zrt. igazgatója. Mindenki vállalkozásában előfordulnak buktatók, aki azt állítja, hogy nála ilyen nem történt, az hazudik - mondta. 16 ötletből 8-9 startup, 4 százalékos az esély, hogy a hozzájuk betérők jó terméket és jó piacot találtak. Jelenleg szoftverforradalom zajlik - tette hozzá. 

Fehér Gyula, a Ustream társalapítója azt mondta: ők hét éve nulla tőkével, négy fővel próbálkoztak, jelenleg 250 alkalmazottjuk van. Közel 30 millió dollár bevételt értek el tavaly. Ebbe belefért az is, hogy a régebbi üzleti modellt kidobták és felállítottak egy újat. „Nálunk nem volt kudarcra példa, csak kisebb botlások, de szerencsére az üzleti modell jól bevált” - mondta. Jellemző, hogy a legtöbb startup beleépíti az üzletébe az informatikát, az informatikai szolgáltatást. „Gondolkodásban Kelet- Európához hasonlítunk, de összességében nincs különbség egy magyar és egy amerikai fejlesztő között.” „Nem vettünk igénybe állami pénzt, és nem is tervezzük” - tette hozzá.
 
Havasi Zoltán, a MOHAnet elnök-vezérigazgatója azt a példát hozta: ők nem tervezték, hogy a piacra lépjenek, csak maguknak akartak termékeket előállítani. Mindenki ugyanoda tart, csak más úton - állította. A mi próbálkozásaink közt is vannak olyanok, ami kissé belassult vagy kevésbé vált be, de igyekszünk felvenni a piac meg-megújuló igényeit, hogy az esetleges veszteséget minimalizáljuk - fogalmazott. Az innovációban a magyarok szerinte bizonytalanok, kevés önbizalmuk van, de ez sem általános jelenség.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.