BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több száz embert küldene el a BKV?

A BKV idén hozzávetőleg 900 munkavállaló kiszervezésével és elbocsátásával számol, ami a buszágazatban dolgozók több mint negyede. Az elbocsátási lista élére azok a buszvezetők kerülhetnek, akik elutasítják az üzemanyag-megtakarítás bérbe építését- írja a Népszabadság.

Az idei büdzséből legkevesebb hat-hétmilliárd forint hiányzik, és ebbe nem számolták bele az amortizációt, az idén fizetendő 9,4 milliárdos hiteltörlesztést és a 4-es metró okozta többletköltséget. Bár ez utóbbit állítólag magára vállalja az állam- írja a Népszabadság
 
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új autóbusz-közlekedési modelljének bevezetése miatt a BKV-nak egyre több külső szolgáltatóval kell megküzdenie a járatok üzemeltetéséért. A lap szerint az idén további 300-400 busz kiszervezésével számolnak. A járatok elvonása miatt várhatóan kilencszázzal kevesebb munkavállalóra – járművezető, karbantartó – lesz szükség. A Volánbusz várhatóan átvesz 320 járművezetőt, de a lemorzsolódást is beleszámítva az idén legalább 500-550 ember elbocsátásával számol a BKV. A lista élére „iratkozhatnak fel” azok a buszvezetők, akik elutasítják a munkaszerződésük módosítását.
 
A cég menedzsmentje szerint a cég versenyképességét jelentősen javítaná, ha átalakítanák az autóbusz-vezetők bérezését. A sofőrök ebben az esetben a VT-Transmanhoz hasonlatosan üzemanyag-megtakarításként kapnák meg a jövedelmük egy részét, amivel a BKV úgy takaríthatna meg bérköltséget, hogy közben a buszvezetők nettó jövedelme nem változna. A bértárgyalásra meghívott szakszervezeti vezetők erős fenntartásokkal fogadták az ötletet. Abban viszont mindkét fél egyetértett, hogy ehhez módosítani kell a munkaszerződéseket. Ezt pedig csak a munkavállalók egyetértésével lehet.
 
A felügyelőbizottság részére készített előterjesztésben ez jelentős kockázati tényezőként szerepel. Ha a buszvezetők egy része nem járul hozzá a módosításhoz, akkor vegyes rendszer jön létre, amely jelentős feszültséget szül a cégen belül. 

Bár a bérszerkezet átalakításával a sofőrök nettó jövedelme nem változna, az alapórabérük viszont 510 forinttal csökkenne, amely egyúttal a különféle műszakpótlékok összegének csökkenését is maga után vonja, mivel ezt az alapbér alapján fizetik ki. A gázolaj-megtakarításként kapott fizetésrész ráadásul a táppénz- és nyugdíjalapba sem számít bele. A módosítást fokozatosan, béremelésként vezetnék be- olvasható a Népszabadság cikkében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.