A részben brit tulajdonban lévő kubai állami exportőrcég 2013-ban 447 millió dolláros bevételt ért el piacain, ami 8 százalékos bővülés az előző évi eredményhez képest. A kedvező híreket a hagyományos havannai szivarfesztivál hétfői megnyitóján osztotta meg a Habanos, egy időben új luxusszivarja, az 54-es, vagyis két centiméteresnél is vastagabb Hoyo de Monterrey bemutatásával.
A növekedés hátterében a kínai és a közel-keleti piac élénkülése áll – nyilatkozta az AFP-nek Ana Lopez, a Habanos marketingigazgatója. Igaz, a társaság legfontosabb felvevőpiaca még mindig Európában van – annál is inkább, mivel az embargó miatt a világ legnagyobb szivarfogyasztójának számító Egyesült Államokba továbbra is tilos szállítani kubai szivart. Európában ugyanakkor a válság és az egyre szigorodó dohányzási, dohányforgalmazási és -marketingtilalom rontja a szivargyártók esélyeit.
Mindezek ellenére a Habanos legnagyobb felvevőjének még mindig Spanyolország számít, ahol vélhetően nem csak a kubai emigránsok fogyasztják a szivart. A második helyen Franciaország áll, a képzeletbeli dobogóra ugyanakkor tavaly felkerült Kína is.
A szivar a nikkel, a rum és az orvostechnikai eszközök mellett Kuba legfőbb exportcikke. Évente több mint 80 millió készül a termékből – a kétezres évek elején még jócskán meghaladta az eladott mennyiség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.